4342
Sök

Volvo 855 t-gul inte samma tryck när man ger han på gasen.

4 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
Tjena! tyckt mer o mer att bilen känns som en bil utan turbo när man ska trycka på. Innan på original laddtrycksmätarn så har den slått i botten när man ger fullt, men nu så kanske den lägger sen på mitten av de vita fältet ungefär och sjunger tillbaka lite även om man har fullgas. tänkte först ifall de läckte nånstans i nån slang, bytte idag slangen från wg:n som såg skadad ut men hjälpte inte. plockade bort lmm och dem på mekonomen konstaterade att den var hel. Nån som har nått tips?

Mvh Eric

12 Inlägg
526 Inlägg
14 maj 2011
vitröker bilen??? går den som den ska i övrigt? kolla slangar till och från turbo! de ja kan rekomendera är att åka och provtrycka turbosystemet!

Reservdansk
6 271 Inlägg
14 maj 2011
Kolla tryckslangen som sitter precis innan gasspjället. Kolla efter sprickor i den påvulkade slangbiten till tomgångsmotorn.

Min släppte igenom laddtrycket där, så bilen kändes helt oduglig. Bytte alla slangarna till silikonslangar från do88, och vilken jävla skillnad, helt plötsligt orkade den dra loss på asfalt i de första växlarna på rent gaspådrag igen.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

4 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
Bilen ryker inte av nått slag och den går som vanligt annars, det är bara när man ska dra på. Får ta en titt på de tips jag fått nu, tack så länge. Kan lägga till att jag bytte till öppet filter med avskärmning nyligen och jag tycker inte att han släpper lika mkt ur filtret längre ( låter inte lika mkt)

Mvh Eric

526 Inlägg
15 maj 2011
Speedoo skrev:
Bilen ryker inte av nått slag och den går som vanligt annars, det är bara när man ska dra på. Får ta en titt på de tips jag fått nu, tack så länge. Kan lägga till att jag bytte till öppet filter med avskärmning nyligen och jag tycker inte att han släpper lika mkt ur filtret längre ( låter inte lika mkt)

Mvh Eric

Luftmassemätare? har du bytt den?? eller kan de möjligtvis vara så att den du har e trasig?

Sök