4226
Sök

Turboladdfel!! SAAB 9000 2.3T

Bilälskare
283 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Hej, jag har en SAAB 9000 2.3 fulltryckare.  men just nu så laddar den kanske 0,4 0,5, men original ska ligga på 0,8.  jag har bytat vaccumslangar magnetventilen, bytat tändkasset styrbox. vad är det som kan va felet??

drar jag den översta slangen på Magnetventilen så laddar den 1,5 och slår ifrån, men efter 4000 varv så plöddrar den bara kan man säga, den reagerar inte fullt ut..

vad är det som kna vara felet??

Mvh Linus

**Ändrade till en bättre rubrik.
mvh jonTe/moderator

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
13 maj 2011
Kollat WG-stången ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Forummoderator
26 598 Inlägg
13 maj 2011
TBOC_Razor skrev:
Kollat WG-stången ??

Har stången hoppat så ska han väl inte ladda någonting?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Bilälskare
283 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
har kollat stången den satt där, kollat wg_:n kollat det mesta vad jag tror e att kontakten te magnetventilen e dålig för drar jag översta slangen å ger fuillt så har jag 1,5 i ladd med peakning, men efter 4000 varv så bara spottar den kan man säga!!

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
13 maj 2011
Linus du ska inte dra den slangen. Magnetventilen reglerar turbons laddtryck via vakuumet till wastegaten. Tar du bort slangen är wastegaten helt stängd och laddtrycket rusar.
Du har dessutom inte optimerad tändning för så högt laddtryck, därför slår den ifrån när motorn spikar. Och därför går den dåligt över 4000 varv.

Prova annan magnetventil och leta efter läckor i vakuumslangarna.

5 710 Inlägg
13 maj 2011
Iom att du redan har testat de vanliga prylarna skulle jag montera nya stift.
Det är noga att de är av rätt sort...NGK BCPR7ES -11.

MVH Jonas
..............

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
13 maj 2011
AirOne skrev:
TBOC_Razor skrev:
Kollat WG-stången ??

Har stången hoppat så ska han väl inte ladda någonting?

Jag menade inte att den skulle ha hoppat utan att han skulle kolla så att den inte kärvar wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Bilälskare
283 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
alex tror jagt vet vad jag gör...
men stiften e ju ok å så??
den kärvar inte ju..

Bilälskare
283 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
och mk2-power. du hade en 9000 2,3 sugis.. de e fett stor skillnad på turbo å sugis!!

3 295 Inlägg
16 maj 2011
Byt stift och testa en annan magnetventil.. dom vanligaste felen, mina gamla Aero strulade med laddet ibland oxå och det var tändkassetten som var boven.

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
17 maj 2011
Så du menar att bara för att den 9000 jag hade för ett år sen inte var turbo så vet jag inte hur en turbo fungerar?
Det är bara ett dåligt argument du kommer med för att du inte vill erkänna att du kör sönder bilen.

864 Inlägg
17 maj 2011
klawd22 skrev:
och mk2-power. du hade en 9000 2,3 sugis.. de e fett stor skillnad på turbo å sugis!!

Han försöker hjälpa dig och du är otrevlig tillbaka, vad är det för jäkla stil?

Förövrigt så är hans påstående riktigt och med tanke på vad han har skrivit och vad du har skrivit så tror jag att han har bättre koll på turbomotorer än vad du har. Du har ingen aning om vad han har för erfarenhet.

Tagga ner lite och var tacksam för den hjälp du får istället.

//Tuffhaggman

Sök