Rycker vid på drag 855.a 96.a

bengan87
23 maj 2011 · 583 Inlägg

Vissa gånger vid körning så börjar bilen rycka typ som när man får slut på bensin. svårt och säga men det hugger typ när det går tungt. men så fort jag kör över 2500 varv så slutar det. det konstiga är att vissa gånger så händer det aldrig och vissa flera gånger. låtar dock inte som det är motorn. trodde det va luftfiltret att den inte fick luft men har köpt nytt på volvo och det spökar fortfarande. har även byt stift.

någon som har något tips vet inte vart jag ska kolla nu hmm
är ny bensinpump sen 2010

Senast redigerat av bengan87 (23 maj 2011)

Glimbrink
23 maj 2011 · 723 Inlägg

bengan87 skrev:
Vissa gånger vid körning så börjar bilen rycka typ som när man får slut på bensin. svårt och säga men det hugger typ när det går tungt. men så fort jag kör över 2500 varv så slutar det. det konstiga är att vissa gånger så händer det aldrig och vissa flera gånger. låtar dock inte som det är motorn. trodde det va luftfiltret att den inte fick luft men har köpt nytt på volvo och det spökar fortfarande. har även byt stift.

någon som har något tips vet inte vart jag ska kolla nu hmm
är ny bensinpump sen 2010

Samma på min bil när jag använder mycket ström.

Testa blinka med helljuset eller ha höga basljud samtidigt som du accelerar i 1an och 2an.

Det kan vara generatorn som håller på att ge upp eller batteriet som är kasst...

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
bengan87
23 maj 2011 · 583 Inlägg

brukar dra ut basljudet då och då JBL 1600w så jag fick skaffa nytt batteri i veckan. den ligger nu fast på mellan 13 14v efter jag köpte ett nytt 12 på 84 ah eller vad det heter. samma generatorn är bara lite över ett år. köpte ny på volvo för det kom skit ljud från den. funderar på om det är växellådan som strular för mig eller om det är motorkuddarna som är helt slut under bilen att den hoppar till. vet ej säkert.

Daww3 Fordonsmekaniker
23 maj 2011 · 342 Inlägg

Motorbussningar? Ren gissning men kolla upp de

DawwE
BMW 325i Halv M-Sport "Black Widow" (2006)
livelifesideways1
23 maj 2011 · 20 Inlägg

kolla tändkablar de kan ju ha ärjat, rotor, fördelarlock? kolla så den går på alla burkar

BMW 525i (1995)
BMW 118d "e87" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang