2184
Sök

Vw golf mk4 tdi turbo byte

177 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
hej! farsan min har en gammal golf mk4 TDi som nu turbon har börja låsa sig på. de är några "ledskenor" som styr flödena säger verkstan. jag skulle kunna tänka mig att de är WG dom menar. men de skulle kosta 5000 att renovera den befintliga. och då kom jag på tanken att sätta i en större turbo? vilket han tyckte lät roligt. lite mera mos inte fel.

men nu till frågan vilken turbo är lämplig? den ligger på 140hp 365nm nu. vet ej ladd? men vilken turbo skulle va lagomt att sätta dit? garret gt 27 tror jag den heter är den för stor eler liten?
IC systemet skal också bytas större IC och lite annat. men resten ska vara orginal.

vore roligt om ni hadde lite förslag på en lämplig turbo någon som ligger mellan 150-200 hp.

MVH Beckval

558 Inlägg
23 maj 2011
om det är en 110 hästar så är de ju en variabelturbo:) kan va bra att ha i åtanke smile

177 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
hmm 1.9 liter tdi stor gollf inte dom korta kommer inte ihår va de kallas nu bara^^  kanske är det men den är chippad för tillfället.

558 Inlägg
23 maj 2011
okejokej, kan ju va kul att trimma, men vet inte hur länge pumpen orkar med på en sån där smile men säkert nån härinne som vet

177 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
menar du soppa pumpen nu? trycket vet ja inte om de går att höjja så mkt då de sitter ett relä på ICn

558 Inlägg
23 maj 2011
ja precis dieselpumpen smile det är nog redan höjt om den är chippad !

177 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
nja vi har inte stält om den. men de klarar väl inte chippet av? annars så är de väl bara att ställa upp trycket? tror de sitter nån liten regulator som går att ställa om på pumpen om jag inte såg fel tongue ?

558 Inlägg
23 maj 2011
det är ett chipp då ? och inte nån form av kcr-box ? smile nej pumpen skötts elektroniskt

177 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
ja de är en litten låda som man kopplar in på framsidan den kommer från tyskland. och företagen finns inte kvar.... jaha så pass tongue är inte så hemma på insprutning och pumpar. men det men turbon och de grejerna har jag absolut inga problem med att fixa smile

558 Inlägg
23 maj 2011
då äre de bara pumpen som blivit lite påställd smile så lite mer laddtryck vore ju inte fel smile

Sök