Volvo 850 fjäderbenslagring fram spricker

polisjerran
4 maj 2011 · 66 Inlägg

Hej gott folk, jag bytte dämpare och fjädrar på min 850 för en tid sedan, sen när jag skulle montera ett fjäderben igen, Höger fram så sprack fjäderbenslagringen (Gummiplattan som sitter mot fjädern i överkant under metallplattan) Jag är bergsäker på att jag satte dit allt som det ska vara, alla spår som fjädern ska ligga i var i läge,

Min fråga är alltså, är det vanligt att sådana lagringar spricker eller jag jag gjort något galet? :S

Mvh.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
5 maj 2011 · 13 744 Inlägg

Volvo850jerran skrev:
Hej gott folk, jag bytte dämpare och fjädrar på min 850 för en tid sedan, sen när jag skulle montera ett fjäderben igen, Höger fram så sprack fjäderbenslagringen (Gummiplattan som sitter mot fjädern i överkant under metallplattan) Jag är bergsäker på att jag satte dit allt som det ska vara, alla spår som fjädern ska ligga i var i läge,

Min fråga är alltså, är det vanligt att sådana lagringar spricker eller jag jag gjort något galet? :S

Mvh.

vanligt och vanligt har iallfall samma fel på min turbo blev efter någon veckas körning med ge`s gula 60/40 sats

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Brådhis * Voff voff *
5 maj 2011 · 10 280 Inlägg

Volvo850jerran skrev:
Hej gott folk, jag bytte dämpare och fjädrar på min 850 för en tid sedan, sen när jag skulle montera ett fjäderben igen, Höger fram så sprack fjäderbenslagringen (Gummiplattan som sitter mot fjädern i överkant under metallplattan) Jag är bergsäker på att jag satte dit allt som det ska vara, alla spår som fjädern ska ligga i var i läge,

Min fråga är alltså, är det vanligt att sådana lagringar spricker eller jag jag gjort något galet? :S

Mvh.

Bara så det inte blir några missförstånd: Det du beskriver är övre fjädersätet! Fjäderbenslagringen är metallplattan och lagret i den!

Nåväl... Hur gammalt är fjädersätet? För spricker gör dom förr eller senare när dom åldrats en del! Dom kostar inte många spänn på t.ex. Biltema, så det kan vara en idé att byta dom när man ändå byter fjädrar/dämpare helt enkelt!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
polisjerran
6 maj 2011 · 66 Inlägg

det var fjädersätet ja smile nää det är väldigt märkligt, jag bytte dessa då jag fick med nya i kittet jag köpte, så fick byta dem en gång till efter det, det är det som gör mig fundersam eftersom att de var nya när de pajjade :S

JE_Jr
28 maj 2011 · 9 Inlägg

Volvo säljer numera det förstärkta gummit från XC90 även till 850/S/V/C70. Det är lite hållbarare och hårdare. Kostasr inte supermycket heller. Satsa på såna istället vetja!

Monterade såna på min S70 tillsammans med Bilstein, och det håller än iallafall en månad senare big_smile

Senast redigerat av JE_Jr (28 maj 2011)

polisjerran
29 maj 2011 · 66 Inlägg

Jävligt shysst! tack ska införkaffa detta big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang