8745
Sök

Böt bränslefilter - går ryckigt?! Golf 2 GTI 1988

853 Inlägg
2 juni 2011
Trådstartare
Hej.

Idag böt jag bränslefilter på golfen. Den starta efter 2-3 försök.

Jag tog löst det gamla och satt dit det nya, utan att göra något annat.

Ibland går bilen ryckigt, från start höll jag knappt komma iväg en gång, den bara hugga sig fram. Även på högre varv som 3-4000, då hugger den.

Skulle jag ha startat bilen utan filter i och luftat? Eller hällt i bensin i det nya bensinfiltret innan jag startade?

Antar att det är luft i systemet? Den gick klockrent innan.

Försvinner det av sig själv efter ett tag?

Bensinpumpen låter också ibland, som om den pumpar lite luft.

Tack smile

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
2 juni 2011
Det kan inte komma "luft i systemet" på ett system som inte är tätt, bensinen försvinner ju i ena änden utav bränsleledningen, eller hur? wink

Säker på att du monterat filtret åt rätt håll? smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

853 Inlägg
2 juni 2011
Trådstartare
LeafBox skrev:
Det kan inte komma "luft i systemet" på ett system som inte är tätt, bensinen försvinner ju i ena änden utav bränsleledningen, eller hur? wink

Ja, men ändå.

Yes, har monterat det korrekt, tror jag?

En skruven var av storleken 20 den andra 18. Så dom två ledningarna passar bara på ett ställe varsitt.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
2 juni 2011
Johanness skrev:
LeafBox skrev:

Ja, men ändå.

En skruven var av storleken 20 den andra 18. Så dom två ledningarna passar bara på ett ställe varsitt.

Hmm... Jaadu, isf skulle jag slagit i "injectorclean", kanske fick in nå smuts som ställer till det?

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

853 Inlägg
2 juni 2011
Trådstartare
LeafBox skrev:
Johanness skrev:
LeafBox skrev:

Ja, men ändå.

Hmm... Jaadu, isf skulle jag slagit i "injectorclean", kanske fick in nå smuts som ställer till det?

Ska kika på det.

Edit: Nu går bilen bra. Den har stått cirkus en timme, nu när jag startade den var allt som det skulle. Antar att den skulle ligga och pysa lite, vad vet jag.

Tack i alla fall! smile

Sök