Hej
Har bekymmer med min 945á som jag bytt motor i för någon vecka sedan men här kommer hela historien.
Har ägt bilen i flera år och den har läckt olja som ett såll pga dåliga/trasiga kolvringar. Nu blev jag tvungen att åtgärda felet och då beslöt jag mig för att byta motor. Jag fick tag i en begagnad motor från skroten en 96á ltt som gått 18 000 mil. Bilen jag har är en 98á uttagen i slutet 97. Innan bytet gick bilen bra på höga varv men var slö på låga varv.
Hur som helst gick motorbytet bra och den hamnade på plats efter en helgs arbete. Problemet jag har nu är att den rycker (klipper tändningen) när man trycker på ordentligt, speciellt om man trycker på så den får jobba hårt på låga varv. Dessutom knns denä något slö och vill inte varva ur ordentligt. Laddtrycket är uppställt med annan tryckklocka till 0,7 och chippad med turbocenter chipp (Har även prövat med orginal och BSR chipp utan resultat). Kör man lugnt går den som en klocka.
Inga felkåder finns i systemet.
Har kollat efter läckage på tryckrör, tryckslangar och intercooler.
Dubbelkollat allt kablage att det sitter ordentligt.
Alla givare, grenrör, innsug och turbo är överflyttade från den ursprungliga motorn.
Komp varm motor är 12 på alla cylindrar.
Någon som har några idéer om vad det kan vara för fel?