3859
Sök

Nissan 200sx s13, Motor/turbo fel.

JapsRacer!
198 Inlägg
10 januari 2007
Trådstartare
Hej,

Nu är det så att jag har köpt mig en Nissan 200sx S13 från 1993. Dock så är det något mystiskt fel med motorn.

Turbon vill inte ladda och det gäller 2 andra turbosar som varit monterade för att prova.

Så summering.

turbon laddar inte trots att den är bytt. Packningarna är också bytta.

Är det någon som har några funderingar över detta? Skulle gärna få igång bilen till sommaren!

Mvh
En ledsen 200sx bilist.

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
10 januari 2007
Hur funkar bilen i övrigt, går den som den ska föutom att du inte får ladd?
Du säger att du har testat med andra agg, använde du samma WG-klocka eller var det olika WG-klockor?

JapsRacer!
198 Inlägg
10 januari 2007
Trådstartare
Bilen går bra på över 2500 varv på längrevarv har den lixom inte så mycket ork.

Ingen aning om det var olika WGsar. Ska höra med dom som försökte fixa bilen. (dvs förra ägarna.)

Tack för svaret! Allt är uppskattat!

Mvh!

Drifttekniker
224 Inlägg
10 januari 2007
Kolla så det inte läcker någonstans.. Alla rör, dump, ic mm..

JapsRacer!
198 Inlägg
10 januari 2007
Trådstartare
NmRi skrev:
Kolla så det inte läcker någonstans.. Alla rör, dump, ic mm..

Tack så mycket!

Skriver ner allt på en lista så jag kan gå igenom det alla säger när jag kommer ut till garaget!

Mvh!

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
10 januari 2007
Har du läckage på tryckrör/slang så borde du inte ha speciellt bra tomgång, men som NmRi sa, kolla ändå för säkerhets skull.

JapsRacer!
198 Inlägg
10 januari 2007
Trådstartare
insane_1 skrev:
Har du läckage på tryckrör/slang så borde du inte ha speciellt bra tomgång, men som NmRi sa, kolla ändå för säkerhets skull.

Jag tycker tomgången är jätte fin. Varvar på lite först och sen efter ngn minut sen blir den jätte tyst. smile

JapsRacer!
198 Inlägg
11 januari 2007
Trådstartare
Har testat styrboxen för felkoder nu. Den visade 55 allt ok! så det måste vara något med turbon hmm

Sök