2994
Sök

Tips! Motorbyte sierra cosworth 4x4

607 Inlägg
11 januari 2007
Trådstartare
Håller nu på i full färd och ska flytta min motor och låda till en ny kaross då den föregående är förstörd.

Så det jag skulle uppskatta var lite tips för att få det att gå lite smidigare, ifall det är något jag ska passa på att byta när ändå allt är ur eller om det är något speciellt som brukar krångla m.m

Allt som kan tänkas hjälpa till är av stort intresse för mig då jag aldrig haft ur eller i motorn ur cosworthen förut. 

Vet ju att kunskapen är det inget fel på i detta forumet iaf så hoppas på lite hjälp.

Och snälla håll er till topic!

Tack på förhand.

Mvh Fredrik

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

10 287 Inlägg
11 januari 2007
Du skall flytta till en likadan kaross eller?

I så fall så är det bara standardtipsen. Dvs byta upphängningsdetaljer, typ motorkuddar till nya när man ändå håller på. Göra rent allting och undvika att stressa ihop det.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

607 Inlägg
11 januari 2007
Trådstartare
Till en exakt likadan kaross, allting är nytt på den i upphängingsväg och kuddar är i stort sett nya(förstärka, tål 700hk). Stressa är ingen risk, märker upp allt väl och byter det mesta i slang väg och de kablar som behöver dras om gör jag också. Likaså packningar och vätskor i allt.. Bilen ska ju ändå inte vara klar fören april/maj då detta enbart ska bli sommar bil.

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

Sök