3871
Sök

Nissan 200sx: Går illa när den blir varm :S

727 Inlägg
12 januari 2007
Trådstartare
#1
Var ut och bör termostat, nu når den arbetstemp igen smile

Går fin-fint tills den når arbetstemp, sen vill den hosta och gå kasst, blöddrar som en rå-trimmad jänkare på tomgång och luktar soppa! blir lite bakpoffar i luftfiltret,  den vill ej riktigt vara med att varva upp heller.

Provade ställa tändningen utan framgång, har läst på 200 forumet att det kan vara lambdan, kan tillägga att den läcker ur grenröret en aning så lambdan kan ju ha tagit skada ändå :S ska ut igen sen och prova hur den går när den kallnat.

Nån som vet lite mer exakt vad det kan vara? vissa säger även kamläges givaren som sitter på avgaskammen, men det kan ju vara en hel drös med givar-fel eller nåt?!

tack på förhand

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

557 Inlägg
12 januari 2007
#2
Jag vet precis vad du menar, har haft samma problem. Jag bytte Lambdasond, LMM och alla filter och olja osv... Men utan resultat... sålde bilen för nån vecka sen jag fick den aldrig att fungera. sad

//Jerry

727 Inlägg
12 januari 2007
Trådstartare
#3
aha oki, har läst på 200 forumet att de kan vara en regulator som sitter på en slang under insuget oxå som spökar, andra säger luftläcka :S blir snurrig! men ja har en tempsensor i ett annat insug en bit härifrån som ja ska prova med sen. hoppas även den där luft-regulatorn sitter kvar på den.

den går skit men får man upp den i varv lite så går den som fan sen på högre varv smile ja hör av mig om va det var för fel om ja hittar det.

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

Drifttekniker
224 Inlägg
12 januari 2007
#4
Kan det inte bero på att det läcker vid grenröret.. Om den tar in luft där så lurar man ju lambdan lite. Annars kanske bränsletrycksregulatorn har flippat ur.. den sitter under plenumet tror jag.. iaf på sr20det. Kan ju bero på flera saker, men det låter ju som den får mkt bränsle.

727 Inlägg
12 januari 2007
Trådstartare
#5
NmRi skrev:
Kan det inte bero på att det läcker vid grenröret.. Om den tar in luft där så lurar man ju lambdan lite. Annars kanske bränsletrycksregulatorn har flippat ur.. den sitter under plenumet tror jag.. iaf på sr20det. Kan ju bero på flera saker, men det låter ju som den får mkt bränsle.

nej asså den börjar ju gå dåligt när den blir varm, å då läcker det mindre i grenröret oxå, jepp soppatryckregulatorn ska ja kika upp, sitter bakom plenum typ. samt den där luftregulatorn under insuget.

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966


Sök