5822
Sök

BMW 525 e34 93a Bara tappade orken totalt, går inte varva den.

110 Inlägg
2 juni 2011
Trådstartare
Hej de är så att ajg har en bmw 525 e34 93a 24v som jag körde med rätt hårt  en sträcka och varvade  rätt bra och helt plötsligt känndes de som om jag fick soppa torsk men  jag hade ju massa soppa såg jag, den dog inte helt den bara började hosta och gick så orent en bil bara kan gå.

gick inte varva alls den ba hoppade fram så jag kom knappt framåt.
var ska jag börja leta? mvh ola

Fättan ska va som förgasarn, sketen o dann.

110 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
kopplade ur lmm och då gick den nästan helt okej. mkt bättre iaf. är de lmm som ger helt fel signaler då elr så de är den de är fel på? där va även en spricka i luftbälgen efter lmm

Turbo lover
555 Inlägg
7 juni 2011
Kan mycket väl vara LMM. Den gick på min gamla 525 och då drog den inte alls bra över 4000 varv samt att den blev rejält törstig.

Kolla så slangen från tomgångsmotorn inte lossnat eller fått en rejäl spricka. Den brukar se rätt sunkig ut.
Senast redigerat av Turbovin (7 juni 2011)

110 Inlägg
17 juni 2011
Trådstartare
okej tack.

110 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
har nu bytt lmm och bränslefilter och kollat slangen( den är hel),  bilen går fortfarande skit , va kan de vara?

Turbo lover
555 Inlägg
19 juni 2011
Soppapump? Försök fixa en felkodsläsare så kanske du kan hitta nåt.

110 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
ska försöka de men va på en verkstad dom skule kola men dom klarade inte av de. kollade stift och spolar idag^^ de va inget fel där heller :S var sitter vev och kam givade då på en 50b25

110 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
okej. nu gör jag en sammanfattning här. min bil  går dåligt som fan, stabil på tomgång men vid gaspådrag  blöddrar den och är helt kraftlös.

jag har gjort följande:
bytt lmm
bytt bränslefilter
kollat bränsletryck
kollat gnista
kollat överslag
kollat tjuvluft vid insuget.

inget resultat, drag ur kontakten till vevaxel/trigger givaren då startade inte bilen så bör inte va fel på den väl ?

drog ut kontakten till kamaxelgivaren då går bilen precis lika dåligt som vanligt.. betyder detta att de är den det är fel på för den borde väl gå sämre om man kopplar ur den annas?

tacksam för svar vill få ordning på detta nu.

Sök