Har en del med bilar att göra faktiskt!

taz
18 augusti 2005 · 66 Inlägg

Ehm.. Jo, jag köpte sommardäck i januari, råkade lägga dem i badrummet (förråd är högrisk-inbrott, och då vill man inte bli av med 235/40/ZR18 tummare)... Som sagt.. I Badrummet.... Polarna tyckte det var skitfräckt att det stod "Pzero Pirelli" spegelvänt i badrumsgolvet sen när däcken kom på bilen, det tycker jag också...

...Problemet är väl nu då när jag funderar på att flytta och kommer ha folk hit som jag ev. ska byta lägenhet med, och även i ett senare skede en besiktningsgubbe.. Då är det lämpligt att det inte är 18" ring i badrumsgolvet...

Har provat diskmedel, VIM och avfettning.. Inget hjälper alls... VIM sprider ut det lite löjligt bara.... Är det Thinner som gäller, eller vad tror ni? Det är en hyresrätt och badrummet är inte nyrenoverat... Så bara det ser lite hyfsat ut så!

Tips mottages tacksamt wink

Mvh. /Mannen med däcktryck i badrumsgolvet.

Hästintresserad.
spunk_totte VD / SPRINGPOJK
18 augusti 2005 · 605 Inlägg

vad är det för golv? plastmatta eller? prova tinner, eller skyll på att det har blivit så av sig själv, du misstänker vattenläcka.

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!
Hummer H3 (2006)
taz
18 augusti 2005 · 66 Inlägg

Hej!

Jag ska ta ett kort på det... smile Det står verkligen tydligt ILLERIP (pirelli) i golvet och så en rund ring smile Rätt komiskt...

Sorry, golvet är vanlig badrumsmatta, inget kakel eller så.

Får ta och be en polare om lite Thinner.

Tack för ert svar!

Mvh. //Taz

Hästintresserad.
taz
18 augusti 2005 · 66 Inlägg

Så, nu finns en bild uppladdad på eländet också... Som sagt, ballt så länge man inte tänker sig att flytta smile

Senast redigerat av taz (18 augusti 2005)

Hästintresserad.
Pitzon
18 augusti 2005 · 202 Inlägg

Ohh, aj aj aj!  Har för mig att det där är i princip helt omöjligt att få bort. Kompisen som är "däckare" gjorde i princip samma tavla för några år sen. Skall höra med honom om han löste det sen men jag tror han gav upp faktiskt tyvärr.   Återkommer med info....

Man nog att våga köra en tjejbil :)
chrizz Administratör
18 augusti 2005 · 11 783 Inlägg

taz skrev:
Ehm.. Jo, jag köpte sommardäck i januari, råkade lägga dem i badrummet (förråd är högrisk-inbrott, och då vill man inte bli av med 235/40/ZR18 tummare)... Som sagt.. I Badrummet.... Polarna tyckte det var skitfräckt att det stod "Pzero Pirelli" spegelvänt i badrumsgolvet sen när däcken kom på bilen, det tycker jag också...

...Problemet är väl nu då när jag funderar på att flytta och kommer ha folk hit som jag ev. ska byta lägenhet med, och även i ett senare skede en besiktningsgubbe.. Då är det lämpligt att det inte är 18" ring i badrumsgolvet...

Har provat diskmedel, VIM och avfettning.. Inget hjälper alls... VIM sprider ut det lite löjligt bara.... Är det Thinner som gäller, eller vad tror ni? Det är en hyresrätt och badrummet är inte nyrenoverat... Så bara det ser lite hyfsat ut så!

Tips mottages tacksamt wink

Mvh. /Mannen med däcktryck i badrumsgolvet.

Köp "stålbollar" i närmaste matbutik där de säljer rengöringsmedel och dylikt. Jag fick bort klister från väggarn (efter självhäftande tejp) med en sån utan att det tidigare gått bort med rengöringsmedel och svampar. Om du kan pilla bort det lite med nageln så kommer stålbollarna göra underverk (det är en massa tunnt stål ihoptrasslat till en boll)

Själv ska jag iväg och flyttstäda vidare idag igen... suger hårt, men det måste göras smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
spunk_totte VD / SPRINGPOJK
18 augusti 2005 · 605 Inlägg

TAZ du är singel va? 18" i badrummet ha ha så klockrent! keep on rockin!

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!
Hummer H3 (2006)
Blyfoten
18 augusti 2005 · 81 Inlägg

Det ska gå med lacknafta.. Fick själv det tipset av en golvfirma när jag undrade hur jag skulle få bort märken av gummihjulen på en tvättmaskin på min golvmatta. Funkade för mig..

OPEL - Ett sätt att ha det bra!
Goffen Administratör
18 augusti 2005 · 2 974 Inlägg

spunk_totte jag vet rätt många som har sina 18-19" inne inkl jag för man vill ju se göttat även på vintern o frugan får helt enkelt finna sig i det smile

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
18 augusti 2005 · 1 660 Inlägg

Faan, reespekt! Kul grej, men inte roligt när man ska flytta! Har det sugit in i mattan eller bara fasnat på ytan? Testa lite försiktigt med rakblad eller någon tup av hyvel som kan ta JÄKLIGT tunnt. Lycka till!

MissMotor
26 september 2005 · 171 Inlägg

Om du inte skulle lyckas få bort det och någon undrar vad märket i golvet är kan du väl dra till med att du lagt nytt golv...*ÄKTA PIRELLI GOLV*

Kanske inte... ;o)

“I never saw a wild thing sorry for itself.
A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.”
Daniel
26 september 2005 · 671 Inlägg

Vax eller rubbing brukar funka på det mesta.

Själv förvarar jag fälg och däck i garderoben, ratten på hatthyllan, bälten under sängen och karossen på vinden.

Senast redigerat av Daniel (26 september 2005)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang