Emilius skrev:
Blixtn hade väldigt goda råd tycker jag, litegrann som han sa så:
Man måste lägga i åtanke att så mycket extrakostnader blir det inte på RÄTT jänkare.
Köper man en bakaxelmördare så ja, då kommer det nog kosta pengar. Men köper man en fin impala i originalskick som inte har några kinadelar och skit så är det rätt bekymmersfritt bara du vet hur man äger en sån bil (alla procedurer med smörjning och bevaring osv) inte mer bekymmer än andra gamla bilar iallafall. Alla bilar behöver nya bromsar ibland tillexempel.
En annan sak att tänka på är japp, en jänkare sjunker inte i värde, dem tillverkas inte längre.
Därför är det säkert att låna, men varför inte spara då, det borde väl vara ännu bättre? Hallå, du sa det själv nyss, dem sjunker inte i värde, nästa år kostar samma bil 20 tusen mer... eller så har en ny bilfilm kommit ut precis med just "din" bil i, och då kostar den nästa år 100 tusen mer.
Produktionsbolaget hade inte råd att köpa mera '65 gto:er till uppföljaren av xXx eftersom dem vart så populära efter första filmen..
Jag skulle skriva något mer men eftersom det tog så lång tid att skriva det jag redan har gjort här så har jag glömt det. Skriver om jag kommer på mer!
Och ja, jag har ägt en jänkare. En Coupe med v8, en såkallad bakaxelmördare. Men efter ett byte till en betydligt kraftigare axel från en storebror till denna så var det inga bekymmer.