3557
Sök

inga dumma frågor.... men...

1 004 Inlägg
16 januari 2007
Trådstartare
startar en egen tråd.... jag vet att det inte finns några dumma frågor.... men i stället för att fråga om allt... gå ut i garaget och prova det är ju så man lär sig  det finns ju massa duktiga motor byggare i sverige som inte har hängt på ett forum hela livet... inget illa menat men det mesta ger sig när man väll sätter igång... gå ut i garaget och turbo konvertera en 740gl med lastbils turbo och 3bar i ladd så vet man sen att det inte går... som sagt inget illa menat... mvh jimmy
Senast redigerat av 262turbo (16 januari 2007)

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

.......
2 655 Inlägg
16 januari 2007
håller me er bägge två där endel. själv testar jag en del egna saker om det funkar eller ej men sånna saker som ja e osäker på eller har funderingar om de kan va skadligt för motorn letar och söker i forumen INNAN ja skriver ett nytt vilket ja vet att många andra inte gör. men ja säger som så att:   e man osäker på de man håller på me eller vill göra. sök i forum och kolla om de finns något tidigare inlägg och finns det inte de, gör ett och fråga...

1 004 Inlägg
16 januari 2007
Trådstartare
dj_padde skrev:
varför tror du då att forumet finns till??
för att man inte vill ut i garaget å prova å se om det funkar lr ej..
den som har pengar kan göra så men alla vill inte prova grejen man nyss köp å sen beställa en ny 30 minuter senare..

det finns duktiga motorbyggare i sverige ja som har hållt på med sina grejer sen dom sluta med blöjan..
alla har inte dne chansen lr viljan att skruva varje dag och då behöver dom lite hjälp med svar kanske..

men då hoppas jag att jag slipper se ditt namn i forumet någon gång efter som du kan prova dina egna grejer å låta dom andra som inte vill prova sig fram vara här å skriva..

+ att när man skriver på ett forum så kan det leda till vänskap så man skaffar nya vänner hela tiden... !!

om du tycker att forumet stör så besök inte det då..!!

som sagt inget illa menat... men att fråga allt på ganska brett forum så som i "garaget" så kan ju svaren lätt bli av den natur att det inte alls har med verklighetan att göra... jag säger inte att man ska köpa allt nytt men man kan ju kanske komma till och mäta på ett holset hx55 turbo och redan se där varfär det inte passar på 740 gl... för det finns väldigt många som tror sig kunna en massa saker och det är ju nog så lurigt att få svar från någon som tror sig kunna allt... iget illa menat alls...

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

12 086 Inlägg
16 januari 2007
Jag fattar inget?
Det här är ett forum, här ställer man frågor..
Utalanden som din är jag mer skeptisk mot.
Senast redigerat av JapMax (16 januari 2007)

5 710 Inlägg
17 januari 2007
Hursom så passar den väldans dåligt i ett motorforum......låser.

MVH Jonas/moderator

MVH Jonas
..............

Sök