27 juli 2011
Trådstartare
Tjenare! förra helgen var jag på halmstad meet bilen gick klockrent hela dagen å på vägen hem drar jag på å kör mot en annan bil, när de var färdigt så släppte jag gasen å bromsa ner. Sen när jag skulle gasa igen så hände inget hur mycket/lite jag än trykte på gasen... Lät bilen varva ner å helt plötsligt gick de gasa igen dock så kollade jag vattentempen som stog i topp
Stängde av bilen fort som fasen å rullad in till kanten lyssnade i expansionkärlet men det kokade inte så öppnade de å kände med fingret å vattnet var kanske 60-70 grader inte varmt med andra ord... Tanken slog mig då att vattnet inte cirkulerade så vattnet i motorn kokade men "slangarna" där vattnet går ut ur motorn var varma å "slangarna som går in i motorn var ljumna å kylet var varmt där vattnet gick in å var Svalare där de gick ut så vattnet gick runt.
Klämde lite på slangarna osv för att säkerställa att inget hade gjort att de blivit stopp men vattnet gick runt å verkade hur fint som helst
Slutade med att jag startade bilen igen å då ligger tempen där den ska göra
Så nu undrar jag! vad kan ha orsakat att min Vattentemp flippade? å vad kan ha hänt?