[Tråd nere]

Toffa
5 augusti 2011 · 28 Inlägg

.

Senast redigerat av Toffa (12 november 2011)

careau
5 augusti 2011 · 1 624 Inlägg

Toffa skrev:
Har kikat på en 03 och 04 med båda full servicebok från auktoriserad firma. Kommer innan jag köper lämna in den för full genomgång av bil. Litar ej på bilförsäljare jag ej känner.

Vad tror ni om bilen överlag? Vi är en familj på 4, men pappa vill ha en bil som rör lite på sig. Tyckte priset var helt okej, båda har gått ca 8500-10500~ och säljs för ca. 70-80~ 04 har jag hört fått lite ändringar så är väll helst sugen på att köpa den. Men skulle inte varit fel att få höra vad ni (ägare) tycker om bilen. Finns ju ingen bil som inte krånglar, handlar ju mest om tur eller otur. Kramar! smile


PS: Vad drar en sån här rackare l/milen? Min bil jag äger nu drar 1.2, drar denna mer? Usch å fy isf.

'

Den drar nog lite mer än så ska du se..

careau
5 augusti 2011 · 1 624 Inlägg

Toffa skrev:
Har läst mig till att rost är något som är ett bekymmer, dock ska Mondeo vara ett av Ford bättre bilar överlag.
Någon som vet om det hjälper täcka rostskyddsgaranti på dessa bilar? Hur är dem i rostproblem, lika dåligt ryckte som Mazda?

Jag var inne på att köpa en Mondeo för ett tag sen (blev primeran). Första jag åkte och kollade på hade rost under _ALLA_ dörrar, och skall det gå på garantin så skall det vara en del rost. Du kan inte åka in med 2 små rostfläckar och säga att du vill ha det på garantin, rosten på mondeon kommer att komma någon dag, oavsett om man vill det eller inte.

careau
5 augusti 2011 · 1 624 Inlägg

Från 2002 fram till 2005 är det katastrof, efter 2005 är det bättre.

careau
5 augusti 2011 · 1 624 Inlägg

Dem har jag ingen erfarenhet utav tyvärr ;[

heli
5 augusti 2011 · 112 Inlägg

Ang. rostproblem på Mondeon så blev det betydligt bättre efter -05, men bland de tidigare bilarna är det oerhört många som redan fått sina dörrar utbytta alternativt lagade! Så jag tycker inte du ska hänga upp dig på det alltför mycket.
Vi har en -05 kombi som det inte är några rostproblem på alls, men var noggrann när du tittar på bilen!

Kolla även handbroms samt bakbromsar, tyvärr ett vanligt fel som på alla andra nyare bilar.

Annars en riktigt trevlig bil! smile

blomisen
22 augusti 2011 · 735 Inlägg

har en modeo st220 från 03, o den är 100% rostfri. (fick dörrarna utbytta på garanti 08) drar ca 0,9liter/milen på landsvägen. mycket behaglig o köra. försäkring: ca 7000kr med full rabbat och ca3000kr i skatt.

mvh: marcus

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.
Volvo V60 "Ocean race" (2015)
Smoke
22 augusti 2011 · 692 Inlägg

Toffa skrev:
Har kikat på en 03 och 04 med båda full servicebok från auktoriserad firma. Kommer innan jag köper lämna in den för full genomgång av bil. Litar ej på bilförsäljare jag ej känner.

Vad tror ni om bilen överlag? Vi är en familj på 4, men pappa vill ha en bil som rör lite på sig. Tyckte priset var helt okej, båda har gått ca 8500-10500~ och säljs för ca. 70-80~ 04 har jag hört fått lite ändringar så är väll helst sugen på att köpa den. Men skulle inte varit fel att få höra vad ni (ägare) tycker om bilen. Finns ju ingen bil som inte krånglar, handlar ju mest om tur eller otur. Kramar! smile


PS: Vad drar en sån här rackare l/milen? Min bil jag äger nu drar 1.2, drar denna mer? Usch å fy isf.

Jag hade en ST220 -03 tidigare och jag var hur nöjd som helst med den bilen. Runt 0,9 liter/milen landsväg och 1,3 stadskörning ungefär. Vid lugn körning. Ingen rost var det på min bil.

Jag rekomenderar den bilen, problemet med den bilen som många andra med lite större motor är att den är svårsåld och sjunker ganska mycket i värde. Men helt klart en godkänd bil!

ascona-tic
22 augusti 2011 · 1 496 Inlägg

En sak med 220 är väl att den inte går att regga med drag! så det är en tanke om man har det behovet.

Opel Ascona B "CIH Trionic turbo E85" (1977)
Opel Ampera (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang