2034
Sök

skumt ljud låter som stenskott i sidorutan ?!

350 Inlägg
21 januari 2007
Trådstartare
som rubriken säger. jag har en audi a4 idag tex när jag kört hem o stod på parkeringen så small d till i högra fram ruta precis som om d vore stenskott. fanns inga bilar i närheten..

kanske var d högtalarn ingen aning, men d lät precis som om d kom från rutan, detta brukar hända några ggr i veckan. 

någon som har en vettig förklaring eller kanske samma problem me sin audi smile

2 594 Inlägg
21 januari 2007
kovamies skrev:
som rubriken säger. jag har en audi a4 idag tex när jag kört hem o stod på parkeringen så small d till i högra fram ruta precis som om d vore stenskott. fanns inga bilar i närheten..

kanske var d högtalarn ingen aning, men d lät precis som om d kom från rutan, detta brukar hända några ggr i veckan. 

låter som det är nån slags spänning eller tryck på rutan har du manuell eller elhissar?

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
22 januari 2007
Hmm, kan jag låna tråden lite.. Har varit med 2 ggr om ett dovt vibrerande ljud *liknande riktigt lågfrekvent bas* vid mer eller mindre nervevade / hissade rutor. Den ena en passat ca. -04 & den andra min goffe (-93) Någon som vet vad det ÄÄÄR?? VW syndrom eller?
En logisk förklaring är ju att luften studsar runt i bilen o bildar jludet, men irriterande är det..

* Voff voff *
11 068 Inlägg
22 januari 2007
GT90 skrev:
Hmm, kan jag låna tråden lite.. Har varit med 2 ggr om ett dovt vibrerande ljud *liknande riktigt lågfrekvent bas* vid mer eller mindre nervevade / hissade rutor. Den ena en passat ca. -04 & den andra min goffe (-93) Någon som vet vad det ÄÄÄR?? VW syndrom eller?
En logisk förklaring är ju att luften studsar runt i bilen o bildar jludet, men irriterande är det..

Du kan skapa det ljudet i alla bilar... Inget konstigt alls!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

350 Inlägg
22 januari 2007
Trådstartare
ghost_boy83 skrev:
kovamies skrev:

låter som det är nån slags spänning eller tryck på rutan har du manuell eller elhissar?

jag har elhissar dom är helt upphissade får ändå "stenskotts" ljudet

One Man Clan
4 287 Inlägg
22 januari 2007
De är nog spänningarna som släpper när rutan blir kall/varm ..har inga stenskott eller nått i mina rutor och de knäpper/smäller till rätt bra ibland när man kör på full värme

Sök