Bygga cat-back system på volvo v40 2.0t

volvo_turbo_v40
25 augusti 2011 · 176 Inlägg

Tjenare, tänke kolla om någon vet vad det går åt för böjar och rör för att bygga eget catbacksystem på en volvo v40 2-0t?

det ska vara 3 " från katten och en  kolfiberjaps på slutet men dubbla utgångar. orginaldämpare i fram. kommer detta göra någon skillnad ? vill ha ett högre och mer vröligt ljud smile Mvh Leo

När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p
Saab 9-5 "Vector sport sedan Aero-Pkt" (2005)
fisken_
25 augusti 2011 · 331 Inlägg

hur stort e org röret, 2 tum? isf köp en bit från biltema som går över från 2 - 3 tum sen e de bara o forstätta o svetsa rör o en böj over bakvagnen eller hur det går bak , bygg om som ditt org ser ut fast i 3 tum ist smile

Volvo 740 16v Turbo "Maxxecu" (1988)
EvoTre Evo raggare
25 augusti 2011 · 386 Inlägg

Rent effektmässigt så kommer du inte få något, för det är längre fram efter turbon där det finns hästar wink Men bättre ljud kommer du defenetivt få! Beroende hur du bygger det. Det lättaste är att du kikar under själv och bygger efter det smile

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed
volvo_turbo_v40
26 augusti 2011 · 176 Inlägg

EvoTre skrev:
Rent effektmässigt så kommer du inte få något, för det är längre fram efter turbon där det finns hästar wink Men bättre ljud kommer du defenetivt få! Beroende hur du bygger det. Det lättaste är att du kikar under själv och bygger efter det smile

okeey smile nu e det bara ljudet jag e ute efter tongue  går i andra tankar nu, hur blir det om mn tar bort främre dämparn å sätter ett rör istället ? så har jag dubbeljapparn längst bak istället, lär väl bli ett gott uller iaf eller har jag fel ?

När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p
Saab 9-5 "Vector sport sedan Aero-Pkt" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang