2011
Sök

Motorproblem Ford Sierra DOHC

592 Inlägg
5 augusti 2006
Trådstartare
Jag har länge haft ett litet problem på min Ford Sierra -93, den svarar ibland inte riktigt på gaspådrag, tyvärr går den oftare dåligt än bra. Den går alltså men gasen hänger inte riktigt med som den ska ibland (svårt att förklara). Men igår när jag var ut och körde och skulle åka ut från en korsning hände ingenting när jag tryckte på gasen, tills efter ett par sekunder då det "knyckte" till och gasen kom tillbaka. Och efter det hände samma sak ett antal gånger under kvällen. Kör man och pumpar lite på gasen så kan den mittiallt gå riktigt bra. Vad kan det vara för fel? Någon annan som haft samma problem? Kan det ha något med bränsletillförseln att göra?

2much.fi
Accessories for your DSLR

592 Inlägg
6 augusti 2006
Trådstartare
Är det faktist ingen som har en aning om vad det kan vara för fel?

2much.fi
Accessories for your DSLR

1 867 Inlägg
24 januari 2007
Brorsans sierra dohc har ett liknande problem, den börjar hacka om man gasar för mycket på lägre varv. Ibland även på höga varv.

Våra gissningar är på att bensinfiltret är halvtätt, bilen gick lite bättre efter en behandling med injectorcleaner.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
24 januari 2007
Slaktarin skrev:
Är det faktist ingen som har en aning om vad det kan vara för fel?

Hade ett likande problem på min vinterhäck (Sierra 2.0 DOCH). Det blev bara värre och värre med tiden, tillslut höll jag inte på att komma från parkeringen på jobbet.
Bytte MAP-sensor sen var problemet ur världen.

Sök