Problem med repor i bilrutor.

rally_rille
26 juli 2011 · 29 Inlägg

Nu vet ja inte alla regler här men tror inte ja får länka till nån hemsida?? Eller ge ut nummer?
Polermedel  och rubbing går bra på lacken, men fungerar inte på glas.

VD-Design
26 juli 2011 · 1 324 Inlägg

rally_rille skrev:
Nu vet ja inte alla regler här men tror inte ja får länka till nån hemsida?? Eller ge ut nummer?
Polermedel  och rubbing går bra på lacken, men fungerar inte på glas.

Jo det får du.. Är det en mindre repa där man inte känner den med nageln så går det med vanlig rubbing/polermedel.. Annars verkar "Cerium Oxide" vara nått speciellt glas polermedel..

Senast redigerat av DiZturbed (26 juli 2011)

Volvo V70 "D5" (2010)
Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
rally_rille
26 juli 2011 · 29 Inlägg

Ja får ge mig där, du har säkert rätt i de.. Men ja pratar om repor du kan känna med nageln. Som ja skrev längre upp ang. chevan, så kan detta systemet ta ordentligt djupa repor.
www.glasspolish.se

tobbe456
26 juli 2011 · 335 Inlägg

OJ vad dåliga vibbar jag fick av den hemsidan..   Såg grymt fejk ut, typisk bluffsite som är byggd efter en template...     

men men kan ha fel wink dock funkar inte hälften av länkarna... brukar vara ett dåligt tecken.

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
VD-Design
26 juli 2011 · 1 324 Inlägg

rally_rille skrev:
Ja får ge mig där, du har säkert rätt i de.. Men ja pratar om repor du kan känna med nageln. Som ja skrev längre upp ang. chevan, så kan detta systemet ta ordentligt djupa repor.
www.glasspolish.se

Verkar vara samma teknik som när man våtslipar klarlacken på bilen.. Dom verkar ha bra produkter.. Fräckt!

Volvo V70 "D5" (2010)
Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
rally_rille
26 juli 2011 · 29 Inlägg

tobbe456 skrev:
OJ vad dåliga vibbar jag fick av den hemsidan..   Såg grymt fejk ut, typisk bluffsite som är byggd efter en template...     

men men kan ha fel wink dock funkar inte hälften av länkarna... brukar vara ett dåligt tecken.

Tro va du vill.. big_smile  Men Fixa en repig sidoruta, eller repa den själv men sandpapper eller nåt. Lämna den där och jag LOVAR att du får tillbaka rutan som ny!

TeamS
26 juli 2011 · 170 Inlägg

Finns många kemikalier på marknaden för just detta. Själv använder jag denna polish. https://shop.bollnasbilvard.se/autoglym … c-529.aspx

MVH Team S
Sponsorer: LeifsBillackering, AutoGlym, Vianor, CarCraft, Nokian
Hemsida: Team-s.nu
VD-Design
26 juli 2011 · 1 324 Inlägg

rally_rille skrev:

tobbe456 skrev:
OJ vad dåliga vibbar jag fick av den hemsidan..   Såg grymt fejk ut, typisk bluffsite som är byggd efter en template...     

men men kan ha fel wink dock funkar inte hälften av länkarna... brukar vara ett dåligt tecken.

Tro va du vill.. big_smile  Men Fixa en repig sidoruta, eller repa den själv men sandpapper eller nåt. Lämna den där och jag LOVAR att du får tillbaka rutan som ny!

Har du redan fått den fixad?

Volvo V70 "D5" (2010)
Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
rally_rille
26 juli 2011 · 29 Inlägg

TeamS skrev:
Finns många kemikalier på marknaden för just detta. Själv använder jag denna polish. https://shop.bollnasbilvard.se/autoglym … c-529.aspx

Tar den djupare repor??

TeamS
26 juli 2011 · 170 Inlägg

rally_rille skrev:

TeamS skrev:
Finns många kemikalier på marknaden för just detta. Själv använder jag denna polish. https://shop.bollnasbilvard.se/autoglym … c-529.aspx

Tar den djupare repor??

Beror ju helt och hållet på vad du menar med djupare repor.

MVH Team S
Sponsorer: LeifsBillackering, AutoGlym, Vianor, CarCraft, Nokian
Hemsida: Team-s.nu
rally_rille
26 juli 2011 · 29 Inlägg

DiZturbed skrev:

rally_rille skrev:

tobbe456 skrev:
OJ vad dåliga vibbar jag fick av den hemsidan..   Såg grymt fejk ut, typisk bluffsite som är byggd efter en template...     

men men kan ha fel wink dock funkar inte hälften av länkarna... brukar vara ett dåligt tecken.

Tro va du vill.. big_smile  Men Fixa en repig sidoruta, eller repa den själv men sandpapper eller nåt. Lämna den där och jag LOVAR att du får tillbaka rutan som ny!

Har du redan fått den fixad?

Dom har fixat sidorutorna på en cheva från 1970. Blev riktigt bra. en bil på över 40 år har fått en del stryk.
Där de va som mest repigt.. de kunde du se från två tre meters håll.
Som sagt, alla kemikalier och allt annat de pratas om tar inte djupare repor!

RD_87 Skrotsamlare
26 juli 2011 · 4 031 Inlägg

rally_rille skrev:

DiZturbed skrev:

rally_rille skrev:

Tro va du vill.. big_smile  Men Fixa en repig sidoruta, eller repa den själv men sandpapper eller nåt. Lämna den där och jag LOVAR att du får tillbaka rutan som ny!

Har du redan fått den fixad?

Dom har fixat sidorutorna på en cheva från 1970. Blev riktigt bra. en bil på över 40 år har fått en del stryk.
Där de va som mest repigt.. de kunde du se från två tre meters håll.
Som sagt, alla kemikalier och allt annat de pratas om tar inte djupare repor!

Kanske kan va värt en test, en sidoruta på Chryslern ser rätt så jävlig ut. Har du pejl på nåt ca pris?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Smajly
26 juli 2011 · 3 059 Inlägg

Asså är det så att du bara gör reklam för ditt "eget" företag eller med tanke på alla onödiga inlägg du gör. Företaget ifråga Ligger i Åstorp o där bor du..
Varför lämnar du inte in din egen bil där och får fixat dina dåliga rutor om dom nu e så bra som du påstår, istället för att babbla om en cheva från -70 dom fixat rutor på? Låter på dig som om det är det enda jobbet dom gjort.

Skitkass websida.. blandar hälften svenska o hälften engelska.. Återförsäljare/importör av produkterna från det engelska företaget med samma namn?
Produkterna kommer från en engelsk sida, telenummer på produktsidan går till engelskt företag.

I samma by, Åstorp, finns ett familjeföretag som heter Kron*** Infin*** (har egen websida, skitkass den också), med samma telenummer och adress som ovan nämnda företag som påstås pyssla med just lackskydd och repiga glasrutor..
och på samma adress finns Åstorps Bil******..

Ingen av sidorna har inte ens företagsuppgifter förutom en adress och ett telenummer, som inte är sökbart på eniro eller hitta. (Varför vill man inte att ens företag ska synas??)..

(* = att jag inte vill göra reklam för killens företag)

--- Blir bara jedra skeptisk när det dyker upp sånna här knepiga trådar..

Senast redigerat av Smajly (26 juli 2011)

melodic_death_metal
26 juli 2011 · 622 Inlägg

verkar som att killen vill göra reklam för sitt företag?

tobbe456
27 juli 2011 · 335 Inlägg

Smajly skrev:
Asså är det så att du bara gör reklam för ditt "eget" företag eller med tanke på alla onödiga inlägg du gör. Företaget ifråga Ligger i Åstorp o där bor du..
Varför lämnar du inte in din egen bil där och får fixat dina dåliga rutor om dom nu e så bra som du påstår, istället för att babbla om en cheva från -70 dom fixat rutor på? Låter på dig som om det är det enda jobbet dom gjort.

Skitkass websida.. blandar hälften svenska o hälften engelska.. Återförsäljare/importör av produkterna från det engelska företaget med samma namn?
Produkterna kommer från en engelsk sida, telenummer på produktsidan går till engelskt företag.

I samma by, Åstorp, finns ett familjeföretag som heter Kron*** Infin*** (har egen websida, skitkass den också), med samma telenummer och adress som ovan nämnda företag som påstås pyssla med just lackskydd och repiga glasrutor..
och på samma adress finns Åstorps Bil******..

Ingen av sidorna har inte ens företagsuppgifter förutom en adress och ett telenummer, som inte är sökbart på eniro eller hitta. (Varför vill man inte att ens företag ska synas??)..

(* = att jag inte vill göra reklam för killens företag)

--- Blir bara jedra skeptisk när det dyker upp sånna här knepiga trådar..

Sa ju att den kändes skum, nått skit är de iaf som ligger bakom... åtminstone ett skitkasst försök till att få lite reklam till sitt bolag...

Så TS, din tomte, vad menar du med denna tråd eg? wink

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
RD_87 Skrotsamlare
27 juli 2011 · 4 031 Inlägg

Jag fick också klart skumma vibbar av både tråden & hemsidan, men det betyder ju inte att det inte kan vara bra grejor. Däremot är det väl inte tillåtet att marknadsföra företag man har intressen i. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Xuri One Man Clan
27 juli 2011 · 4 287 Inlägg

de går säkert att tvätta av rutan  ordentligt å lägga ett lager klarlack wink

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Smajly
27 juli 2011 · 3 059 Inlägg

RD_87 skrev:
Jag fick också klart skumma vibbar av både tråden & hemsidan, men det betyder ju inte att det inte kan vara bra grejor. Däremot är det väl inte tillåtet att marknadsföra företag man har intressen i. smile

Exakt.. Varken sitt eget eller andras.
Han har desutom länk till företaget i sin (dåliga) presentation så nog handlar det om marknadsföring.

---
10§ Marknadsföring
•Utöver avtalad annonsering är det förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet, vilket också innebär att det inte är tillåtet att länka till ett företags hemsida i t.ex. forum-signatur eller presentation i marknadsföringssyfte.
•Representanter för företag får besvara direkta frågor rörande den egna verksamheten utan "säljsnack".
•Representanter för företag och sponsrade bilbyggare får i marknadsföringssyfte inte rekommendera det aktuella företaget eller produkter företaget säljer vid generellt ställda frågor.
•Sponsrade bilbyggare tillåts ha viss hänvisning till sponsorerna i forum-signaturen.
•Vi reserverar oss rätten att avgöra vad som är marknadsföring.

Senast redigerat av Smajly (27 juli 2011)

rally_rille
13 september 2011 · 29 Inlägg

Du Mr duktig.. De är inte INTE mitt företag , och ja försöker inte göra reklam..sen att ja ar bra kontakt med dom e väl en annan sak??
Men jag vet att diskutionen med just repor är rätt stor,
och ja hade hoppats på att få sprida till folk som undrar, var man hittar ett RIKTIGT bra repborttagnings system....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang