2687
Sök

Försäkring vid trimning, öppet luftfilter mm?

SLK
610 Inlägg
24 januari 2007
Trådstartare
Har ett par frågor om försäkringen när man har modifierat bilen lite.....

1. Hur är det med försäkringen om man har trimmat bilen hos tex BSR, TME osv?
Är det bara o glömma maskinskadeförsäkringen om något skulle hända?? Nu menar jag inget överdrivet mycket utan typ "steg ett"....

2. Påverkar sport avgassytem och öppet sportfilter maskingarantin?? Vad säger försäkringen om detta??

3. Något man skall tänka på??

Tacksam för alla svar !

197 Inlägg
24 januari 2007
du kan nog glömma maskinskadegarantin och försäkringen så fort du rört nått på motorn eller dess delar runtomkring så som avgas/filter/styrenhet

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...

SLK
610 Inlägg
24 januari 2007
Trådstartare
chrillemk2gti skrev:
du kan nog glömma maskinskadegarantin och försäkringen så fort du rört nått på motorn eller dess delar runtomkring så som avgas/filter/styrenhet

Stämmer nog inte helt, du har fortfarande maskinskadegarantin om du sätter in ett insats sportfilter neutral

8 912 Inlägg
24 januari 2007
Dom flesta har motorgaranti, kolla med respektive firma om vad som gäller.

Fotograf på Tierp iDag

One Man Clan
4 287 Inlägg
24 januari 2007
Med en PPC box så kan du ju trimma när du själv vill ...då kan du ju bara ta bort trimmet om du kör av vägen (försäkringen kollar ändå inte de men för säkerhetsskull) Angående motorgaranti så ska du nog ta en ny garanti av typ bsr eller liknande ..trimmar du och försöker vara tyst om de till volvo om du lägger motorn kan dom ju kolla upp de ... så man ska nog inte göra någon fuling där inte

SLK
610 Inlägg
24 januari 2007
Trådstartare
Kan volvo spåra att man har haft trim nån gång??
ex om man trimmat bilen, men tagit bort den senare?

One Man Clan
4 287 Inlägg
25 januari 2007
Ja de kan dom om dom vill ..dom kan se allt du ändrat i "el-väg" och dom kan ändra allt också om dom vill...

Sök