3004
Sök

Tomgång Hög Vid Normal Arbetstemp (740 GLE)

Pan
25 januari 2007
Trådstartare
Tjenare är så på min 740 GLE med B230E motorn att när man varit ute och sladdat lite och bilen har kommit upp i arbets tempratur så lägger sig tomgången sig på allt från 1200-1500 RPM ungefär. Men om man inte varvar så mkt utan ekokör så brukar tomgång ligga lite lägre. Är lite störigt att bilens tomgång ska ligga så högt när den är varm. Ska väl vara runt 900 när den är varm normalt skulle jag tro. PS stänger man av bilen när den är varm och sätter på den  igen ligger tomgången runt 900 varv.

MVH Gustaf
Senast redigerat av Pan (25 januari 2007)

Mr White
1 072 Inlägg
25 januari 2007
De sitter en svart tomgångsskruv under insuget..Justera där när motorn är varm..Hjälper inte de så kolla upp ev tjuvluft me startgas.Spruta runt insug å spridarna.

Pan
25 januari 2007
Trådstartare
Tack för ditt svar ska testa detta och se hur det går.

MVH

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
26 januari 2007
låter som det kan tomgånsregulatorn.. sitter under insuget, ser typ ut som en liten bränsle pump..

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

747 Inlägg
26 januari 2007
Turbo_Power_86 skrev:
låter som det kan tomgånsregulatorn.. sitter under insuget, ser typ ut som en liten bränsle pump..

Nej den sitter på ventilkåpelocket...

Älgahäng Räjsing Club

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
26 januari 2007
360_sleeper skrev:
Turbo_Power_86 skrev:

Nej den sitter på ventilkåpelocket...

Då tänker inte vi på samma sak..

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
grattis å lycka te...

Mr White
1 072 Inlägg
26 januari 2007
Sitter ingen sån på B230E..Men däremot på B230F har du tomggångsmotor

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
26 januari 2007
jo det finns har både haft 240 med 230E & 740 230ET å dom hadde  tomgångs motor å i haynes rep bok för 240 så står det även där....

grattis å lycka te...

Mr White
1 072 Inlägg
26 januari 2007
ET har de vet ja men inte E...Vart sitter den då?De är då inget under insuget mer än Mängdvågen.

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
26 januari 2007
sitter på samma plats, E, ET, F, FT
Men om du kollar på din så är det la b23E å inte B230E eller?

grattis å lycka te...

Mr White
1 072 Inlägg
26 januari 2007
ehe nej ja har en F...Års 90 fanns inte E..Fanns bara till å med 86 på alla GLT av 240..Å de sitter ingen tomgångsmotor på E..Utan bara de du sa ET,F,FT,LTT

Tomgångsskruv finns men inte tomgångsmotor.
Senast redigerat av Robban 245 (26 januari 2007)

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
26 januari 2007
ok såg inte att du hadde en så pass "ny" glt. Men som sagt i haynes rep bok för 240 står det att det finns där tittar i den nu.
Den 240in ja hadde var en 87- med b230E å där fanns det för ja fick nämligen byta den, men å andra sidan så är det enda insprutar 240 ja har haft. så kan ju vara så att äldre E inte har det.
men men skit samma..

grattis å lycka te...

Sök