Realcar i konkurs

klasson84
26 september 2011 · 14 Inlägg

Denna tråd halkade välldigt mycket in på arbetsmarknadsdiskussioner i allmänhet tyckte jag, men summan av allt kan man generellt säga att bland de största anledningarna till att Realcar kursar är dels deras höga priser samt att de inte anpassat utbudet till marknadens efterfråga. För en sådär 5 år sedan så var det välldigt inne med just kjolpaket och mer extrem exteriör styling, vilket det kanske inte är i lika stor grad idag. Idag säljs det mycket tuning tex avgassystem, turbokit kamaxlar. Detta hade kanske Realcar svårt att anpassa sig till.

Men frågan är ju då vad som kommer att hända med bilstyling/tuningmarknaden de närmaste åren? Visst, många idag vill ha en extrem motor och ett diskret stylat yttre på sina bilar. Men hur blir det då på bilträffarna? Dit kommer man ju ändå för att se hur bilar SER UT. Det är inte alla som bryr sig om den som lagt pengar, tid och slit på att ha 1000 hästar under huven när utsidan visar en sliten gammal bonnaräser- Volvo ? Ni kanske förstår jämförelsen. Idag kanske det handlar om tuning, men jag tror att om några år kommer det vända tillbaka till styling ändå, men kanske på ett annat sätt, med andra produkter. För jag tror att det är något marknaden efterfrågar.

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
26 september 2011 · 3 929 Inlägg

evilaudio skrev:

Andromeda skrev:
Instämmer. Ett företag som gör konkurs uppvisar dålig lönsamhet. Varför de gör det kommer sig av att de inte tillhandahåller produkter eller tjänster som kunder vill ha, till priser kunden vill betala. Är det inte lönsamt att sälja kjolpaket x och y för vad kunderna är beredda att betala får man omvärdera sin produktlinje om man vill vara kvar i branschen helt enkelt.

Det hjälper inte att gnälla på att kunderna är dumma i huvudet som inte vill betala vad det kostar. Är det för dyrt avstår kunden helt enkelt, dum i huvudet eller ej. Och är då tillräckligt många kunder "dumma i huvudet" blir det konkurs om man inte kan anpassa sig efter marknaden och kanske börja erbjuda andra produkter istället, produkter man kan få lönsamhet i.

fast folk idag e allmänt snåla va de än gäller.

inget får ju kostar nåt men de ska va BÄST.   de bevisar ju bara va folk har innanför pannbenet.

Men du betalar hellre dubbla priset för samma sak "För att ara snäll mot svenska butiken"?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Hamilton
26 september 2011 · 8 864 Inlägg

Eftersom tråden inte längre handlar om ursprungsämnet så låser vi här.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang