Sätta dump på 2,7 biturbo. går de?

Paran Biturbo
25 januari 2007 · 89 Inlägg

det är typ min fråga. jag är helt okunnig på turbo bilar så jag vill gärna ha ett svar med ett förklaring på hur och vad som behövs.

Tack tack!

Paran rides with style
Audi quattro
MeloveGolf Vw trimmare
26 januari 2007 · 2 995 Inlägg

näj men 2 smile du har ju biturbo....

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
John87 Stolt Volvoägare
26 januari 2007 · 4 913 Inlägg

MeloveGolf skrev:
näj men 2 smile du har ju biturbo....

Dubbelt så tufft big_smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Paran Biturbo
26 januari 2007 · 89 Inlägg

jo men så mkt har jag förstått också. smile men liksom ska man ha öppen eller återcirkulerande? vart på tryckslang/rör? ska man sätta den/dom?

Paran rides with style
Audi quattro
Groggmugg Beredare
26 januari 2007 · 561 Inlägg

Där sitter redan två stycken...... Ska du byta dom??

Mvh Jonas
Ford F100 "Colabilen" (1956)
Paran Biturbo
26 januari 2007 · 89 Inlägg

njaha.... tongue där ser man. men tänkte att man ville ha lite fränt "dumpljud".. big_smile

Paran rides with style
Audi quattro
chrillemk2gti
26 januari 2007 · 197 Inlägg

dom som sitter där fyller sin funktion å det alla menar med fränt dumpljud kan jag inte förstå man blir ju trött på det efter 2mil återcirkulerande skall det va....

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...
Paran Biturbo
26 januari 2007 · 89 Inlägg

så återcirkulerande är typ tyst medans öppen väsnas??

eller förstår jag saker fel? tongue

Paran rides with style
Audi quattro
Groggmugg Beredare
26 januari 2007 · 561 Inlägg

Paran skrev:
så återcirkulerande är typ tyst medans öppen väsnas??

eller förstår jag saker fel? tongue

En återcirulerade kan man få att väsnas den me med öppet filter.. Tyvärr kan du inte byta till en öppen på din... Brukar inte blir bra alls!

Mvh Jonas
Ford F100 "Colabilen" (1956)
chrillemk2gti
26 januari 2007 · 197 Inlägg

tyst e den inte men det hörs inte lika tydligt det sitter återcirkulerande på din nu...men har man orginal luftfilter box så dämpar den ljudet å dete inte bra att sätta öppet filter på den bilen då luftmassemätarna e känsliga

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...
Paran Biturbo
26 januari 2007 · 89 Inlägg

jag tror jag behåller orginal sakerna på.. annars blir det säkert bara nå fel. tongue jag brukar ha den oturen.. hmm

Paran rides with style
Audi quattro
John87 Stolt Volvoägare
26 januari 2007 · 4 913 Inlägg

Paran skrev:
jag tror jag behåller orginal sakerna på.. annars blir det säkert bara nå fel. tongue jag brukar ha den oturen.. hmm

Om inte annat så bör du vara säker på vad du gör/ska göra innan du börjar skruva smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Groggmugg Beredare
26 januari 2007 · 561 Inlägg

Paran skrev:
jag tror jag behåller orginal sakerna på.. annars blir det säkert bara nå fel. tongue jag brukar ha den oturen.. hmm

E bara att gå in på www.bsrab.se o köpa öppet filter till din bil.. Tror de har. Vet ju inte vilken bil du har... A4 eller A6, S4 eller S6

Mvh Jonas
Ford F100 "Colabilen" (1956)
Paran Biturbo
26 januari 2007 · 89 Inlägg

men LMM är väl ganska kännsligt.. eller går det bra med ett öppet filter bara man tar nån kvalitets filter
Det är en A6:a

Paran rides with style
Audi quattro
Groggmugg Beredare
26 januari 2007 · 561 Inlägg

Paran skrev:
men LMM är väl ganska kännsligt.. eller går det bra med ett öppet filter bara man tar nån kvalitets filter
Det är en A6:a

Klart att de släpper igenom mer skit än orginalfilter så Imm kan gå sönder men det e sällan man hör de. Alla trimmadebilar bör ju ha ett öppetfilter för bilen kräver ju mer luft till motorn.

Vill du ha pysljud e det bara att skaffa dej öppet filter! Jag har på min!! =0)

Mvh Jonas
Ford F100 "Colabilen" (1956)
MeloveGolf Vw trimmare
26 januari 2007 · 2 995 Inlägg

Groggmugg skrev:

Paran skrev:
men LMM är väl ganska kännsligt.. eller går det bra med ett öppet filter bara man tar nån kvalitets filter
Det är en A6:a

Klart att de släpper igenom mer skit än orginalfilter så Imm kan gå sönder men det e sällan man hör de. Alla trimmadebilar bör ju ha ett öppetfilter för bilen kräver ju mer luft till motorn.

Vill du ha pysljud e det bara att skaffa dej öppet filter! Jag har på min!! =0)

Piggyback - mapsensor - lufttemp = ingen LMM och tada bara montera öppna dumpar och sportfilter...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Paran Biturbo
27 januari 2007 · 89 Inlägg

MeloveGolf skrev:

Groggmugg skrev:

Paran skrev:
men LMM är väl ganska kännsligt.. eller går det bra med ett öppet filter bara man tar nån kvalitets filter
Det är en A6:a

Klart att de släpper igenom mer skit än orginalfilter så Imm kan gå sönder men det e sällan man hör de. Alla trimmadebilar bör ju ha ett öppetfilter för bilen kräver ju mer luft till motorn.

Vill du ha pysljud e det bara att skaffa dej öppet filter! Jag har på min!! =0)

Piggyback - mapsensor - lufttemp = ingen LMM och tada bara montera öppna dumpar och sportfilter...

Ja men det låter ju skit lätt att fixa för en gröngöling som mig.. tongue

Paran rides with style
Audi quattro
MeloveGolf Vw trimmare
27 januari 2007 · 2 995 Inlägg

det sa jag aldrig wink....bara trött på alla som gnäller på lmm den går att ta bort!
kostar dock några tusenlappar....

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
xBjorlingx
27 januari 2007 · 433 Inlägg

Min LMM byttes i samband med chippning och "konvertering" till öppet filter på BSR, kostade ifs ett par stycken lappar. Men kanske det enda sättet? Det gjordes iaf innan jag köpte bilen så jag har ingen jättekoll på det där. Bara läst papper och kvitton från BSR.

Jag vet bara att bilen inte alls går bra ifall man kopplar ur LMM tongue

Audi_freak_on_a_leash
27 januari 2007 · 216 Inlägg

Om Dahlbäck säljer/monterar Open air kit till S4 borde det väll gå bra?

http://www.dahlbackracing.se/audi/s4s6/openair.jpg

Annars finns det grymma BMC boxar till V6 biturbo motorn; http://www.bmcairfilters.com/infoCDA.asp

Audi A4 1.8Ts Steg 3
www.johnny.nu
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang