2799
Sök

Turbo. saab > nissan. Passar T25 bolt-on ?

JapsRacer!
198 Inlägg
28 januari 2007
Trådstartare
Hej,

Tänkte höra. Passar T25en från saab på min 200sx? bolton?

Eller är det 2 helt olika turbosar?

Mvh

1 741 Inlägg
28 januari 2007
garret t25 är väl alltid samma turbo. men varför byta till en likadan turbo som du redan har?
hmm... säker på att det är en t25 i saaben åxå? kolla i forumet på 200sx.nu där hittar du nog de flesta turbo byten som är gjorda på en s13

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

305 Inlägg
28 januari 2007
det är väll samma turbo i grunden men jag tror (skall inte säga säkert) att snorkeln är olika på saaben och nissan annars är det samma.
och ja det är en garret t25 i saaben (om vi pratar ng900 & og93 iaf)

Ha de
//Patrik

JapsRacer!
198 Inlägg
28 januari 2007
Trådstartare
Jag tror att det är turbon som är felet. Så jag försöker hitta en billig t25a och prova om det händer ngt smile

JapsRacer!
198 Inlägg
28 januari 2007
Trådstartare
Dirq skrev:
det är väll samma turbo i grunden men jag tror (skall inte säga säkert) att snorkeln är olika på saaben och nissan annars är det samma.

Ha de
//Patrik

jag antar att 9000 är includerad där också?

mvh!

1 489 Inlägg
29 januari 2007
SNap3 skrev:
Dirq skrev:

Ha de
//Patrik

mvh!

Svar ja !

Det sitter en T25 i dessa också, i 9000 2,3T, spelar ingen roll om det är full eller lätttryckaren det är likadan turbo smile

Mvh Marcus

• Även den starka måste ta i när han skiter

JapsRacer!
198 Inlägg
29 januari 2007
Trådstartare
MarcusL skrev:
SNap3 skrev:
Dirq skrev:

Ha de
//Patrik

mvh!

Svar ja !

Det sitter en T25 i dessa också, i 9000 2,3T, spelar ingen roll om det är full eller lätttryckaren det är likadan turbo smile

Mvh Marcus

Tack! du har inte lust att sälja en billigt som fan till mgi? big_smile

1 489 Inlägg
29 januari 2007
Har en som ligger i garaget, den funkar men den rasslar. Antagligen är lagrena mer än slut sad

• Även den starka måste ta i när han skiter

JapsRacer!
198 Inlägg
29 januari 2007
Trådstartare
Hur mycket vill du ha för den ?

Mvh

5 710 Inlägg
29 januari 2007
Att 2 bilar har "samma" turbo behöver inte innebära att de passar i bägge motorapplikationerna.
Turbomodellen d.v.s lagerdel/kompressor/turbin/turbinaxeln är likadana men turbinhus/kompressorhus/WG/vinklar kan skilja.

Inte ens T25 modellerna mellan NG900-->9000 är likadana så jag tvivlar starkt att ett SAAB aggregat passar "bolt on" på en 200SX.

>>SNap3, vad har du för problem med din bil?

MVH Jonas
..............

JapsRacer!
198 Inlägg
29 januari 2007
Trådstartare
jonTe skrev:
Att 2 bilar har "samma" turbo behöver inte innebära att de passar i bägge motorapplikationerna.
Turbomodellen d.v.s lagerdel/kompressor/turbin/turbinaxeln är likadana men turbinhus/kompressorhus/WG/vinklar kan skilja.

Inte ens T25 modellerna mellan NG900-->9000 är likadana så jag tvivlar starkt att ett SAAB aggregat passar "bolt on" på en 200SX.

>>SNap3, vad har du för problem med din bil?

Okej, tack för att du medelar mig big_smile

jag har inge ladd i min bil och jag har testat det mesta. Dock tyder allt på att turbon är slut. Men båda förra ägarna har sagt att dom bytt och den fick fortfarande inget ladd. Därför vill jag inte köpa en helt ny turbo och sen funkar det inte iafl. Då vill jag ha en billig som jag kan prova med först. Eftersom jag lever på studie bidrag så har jag itne direkt mycket pengar att slösa.

Mvh

305 Inlägg
29 januari 2007
om du inte får något laddtryck alls låter det ju mera som om wg:en ligger öppen hela tiden eller något sådan.
Jag körde några dagar med en ricktigt sunkig turbo och den laddade nästan presis lika bra som en fult fungerande men den drog olja som fan.
Då gjorde man snygg antre på en lokal bilträff med stort moln bakom bilen big_smile

227 Inlägg
29 januari 2007
Kolla efter sprickor på wastegateslangen eller läck i tryckrör...!
Senast redigerat av JE (29 januari 2007)

Dum spiro, spero...

JapsRacer!
198 Inlägg
30 januari 2007
Trådstartare
WGn är fungerande och har inte fastnat i öppet läge. Och rören är trycktestade för ett tag sedan, ända läckan som fanns var i gasspjället men den var exremt liten. smile

Tack för tippsen ! smile

Sök