2833
Sök

Inkoppling av Turbomätare, hjälp behövs

14 Inlägg
29 januari 2007
Trådstartare
Hejsan har köpt en ny blackpanel turbo mätare. Så nu har jag två frågor. någon som vet vart det finns a stolpe hållare till Audi TT. Sen tänkte ja fråga var man kan koppla in t - korset, hörde någe om btr slangen, men hittar inte den, blind lr stor kåpa i vägen ?  Vore snällt om man unde få en ordentlig förklaring;D Sen är det 3 sladdar röd, gul o svart. Röd ska till positiv ignition switch,svart te jord, gul till dashboard lighting system. fattar inte varför det inte bara räcker med en strömming kabel o en jord?

MVH// Richard

It´s all about Cubic Inches

Väghyvel
252 Inlägg
29 januari 2007
t korset ska sitta på insuget det brukar finnas någon vacumslang där... mätarhållare till a stolpen e ju universal vad  jag vet är inte alls svårt o fixa passformen med en liten slip..

666 Inlägg
30 januari 2007
finns trådar om detta innan sök...

Men sladdarna ska troligen kopplas så du sa
röd    +
svart  -
gul     Instrumentbelysning

//Silver

14 Inlägg
30 januari 2007
Trådstartare
har klurat ut det, gul är till minnet av färgen på mätarn o röd e strömmingen.-.. nu blir bara problemet o hitta en a stolpe mätare till Audi TT hmm:S sen en grejj till, nån som har realcars turbomätare? luftslangen går ju inte på t-korset ? slangn är ju för liten?  :S

MVH// Richard

It´s all about Cubic Inches

Väghyvel
252 Inlägg
30 januari 2007
_Richard skrev:
har klurat ut det, gul är till minnet av färgen på mätarn o röd e strömmingen.-.. nu blir bara problemet o hitta en a stolpe mätare till Audi TT hmm:S sen en grejj till, nån som har realcars turbomätare? luftslangen går ju inte på t-korset ? slangn är ju för liten?  :S

MVH// Richard

jag har en sån mätare du fick väl med nå andra typ av anslutningar o en liten kort slangstump med??
vet inte riktigt hur jag ska förklara nu men försöker väl..  den lilla plast slangen ska in i en låsning eller nippel eller hur man ska säga sen dra fast den..  sen sätter du lilla slangstumpen på nippeln sen t korset i andra ändan..

inte så bra förklarat kanske men du ser ju om du har fått med dom sakerna borde du förstå..

Sök