2982
Sök

Lägga igen en tak lucka...

922 Inlägg
4 november 2011
KHRacing skrev:
ThomasNyqvist skrev:
först o främst vasd är det för bil ?

lättast är att  såga ut kanten på tak lucks hålet  öka stoleken  lite gran  sen tar man en  ny  plåt  klipper den  rakt o snyggt  lägger den över hålet målar av denna plåt där du vill ha den  sedan  kapar du  så  det  är ca 6 mm till sträcket  så  falsar du den kanten   och på så vis blir det ingen höjd skillnad mellan plåtarna   punktar försiktigt noga att  plåtarna ligger tight hela tiden

Thomas: hur tänker du nu? när du säger att han skall kapa ur kanten runt hålet i taket? Då försvinner den nervikna/falsade förstärkningskanten i taklpten som är superlätt att svetsa i ju, taket blir då ostabilt mkt lättare. eller ?

mvh k

Lite svårt lägga plåten kant i kant o svetsa vill ja lova på så stor yta
Mkt bättre falsa som ja skrev hadde sj använt mig av punkt svets maskin och tenn spackel
Men går svetsa med mig med

sponsor
www.Speeding.nu performance parts
www.vianor.se Vianor Borås

612 Inlägg
4 november 2011
myran skrev:
Lite OT.. men det med glasfiber har jag funderat på flera gånger.. Alla eftermarknads huvar i glasfiber/kolfiber.. hur bra "Viker" dom sig vid en krock eller får man dom i kupen. 

Till alla er som tänker nu "men jag ska inte krocka".. så så tänker jag med.. men endå har jag blivigt påkörd 2 gånger så bilarna gått direkt till skrot. Får en att tänka om lite ibland.

Har inte provat att förstöra så mycket bildelar, men kompositer som itne är avsiktligt designade för att vara styva brukar böjas eller krossas av sånt våld som krockar brukar ge.

1 213 Inlägg
7 november 2011
G-sson skrev:
myran skrev:
Lite OT.. men det med glasfiber har jag funderat på flera gånger.. Alla eftermarknads huvar i glasfiber/kolfiber.. hur bra "Viker" dom sig vid en krock eller får man dom i kupen. 

Till alla er som tänker nu "men jag ska inte krocka".. så så tänker jag med.. men endå har jag blivigt påkörd 2 gånger så bilarna gått direkt till skrot. Får en att tänka om lite ibland.

Har inte provat att förstöra så mycket bildelar, men kompositer som itne är avsiktligt designade för att vara styva brukar böjas eller krossas av sånt våld som krockar brukar ge.

Glasfiber går sönder i en krock. Haft en 240 som var frontkrockad när köpte den, glasfiberspoiler som tillhör de kitet hade gått av på två ställen, var bara plasta ihop & lacka så vart den som ny igen.
Senast redigerat av Lina- (7 november 2011)

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

1 213 Inlägg
7 november 2011
KHRacing skrev:
engolf skrev:
Hitta en passande bit med plexi, forma den försiktigt med värme, och sedan limma fast med rutlim. Du har fortfarande en lucka (som du inte kan öppna dock)  utan att kapa, svetsa, lacka mm.

Plexiglas är nog det dummaste man kan vä'lja till takluckeglas. det slaöö vara Lexan/Makrolon.

vid en smäll så splittras plexiglaset & bildar sylvassa projektiler, lite som kolfiber/glasfiber okså kan göra.

trevlig helg

En till nackdel med plexiglas e det blir repigt fort & måstes bytas ut efter några år.

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

Sök