Turbo till A5 eller Byta motor till V8, möjligt?

onurxx
2 november 2011 · 114 Inlägg

Tjena!

Jag har en Audi A5 1.8 TFSI som ni kan se på min profil. Jag tänkte byta turbo om det möjligt till K04, inte lyckats hitta något ute på nätet för just 1.8 TFSI enbart 2.0 TFSI. Går det inte, så ett annat alternativ är en S5 motor, hur blir det med eventuellt besiktning och går det överhuvudtaget att byta motor från S5 till A5?

Tack!

Seth
2 november 2011 · 3 354 Inlägg

kan glömma motorbyte då du behöver byta mkt mer för att kanske kunna få igenom den som amatörbyggt fordon.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
onurxx
2 november 2011 · 114 Inlägg

Seth skrev:
kan glömma motorbyte då du behöver byta mkt mer för att kanske kunna få igenom den som amatörbyggt fordon.

Okej, men strunta i motorbyte. Tänkte då isf byta IC och Turbo, eller behöver jag byta IC om jag byter turbo? Hittar dock ingen turbo till just 1.8 TFSI A5 2008. Tänkte på en K04, vad för prestanda vinst skulle det göra?

kimztah 30 slak
14 november 2011 · 169 Inlägg

Med en k04 vet jag att det går att klämma ut ca 350 hk, detta dock med 2 liters motorn.
Men du kommer inte upp i dessa effekter vid endast turbo och ic byte

Senast redigerat av kimztah (14 november 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang