4909
Sök

Ecu/ mappning Impreza

28 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
Hej där alla! Jag köpte en begagnad Apexi Ecu till min GC8, den var mappad för en bil med samma set up som jag har men när vi monterat o satte tillbaka batteriet så började soppa pumpen jobba på en gång och "check engine" lampan började lysa utan att nyckeln ens satt i! fick inte igång bilen. Provade att ta bort strömmen från batteriet ifall hon hade blivit sur men hon tänder inte eller något. Så om någon har en vana ens att mappa eller eller hört något så vill jag gärna, har ni ens en idé så skriv.

Tack Olle

866 Inlägg
21 november 2011
Vad har du fått boxen ifrån pins placeringen är något olika mellan land spec,en och även mellan år mod till 01 och framåt. Men din var en 97 a Så då är det bar frågan vad du har fått boxen ifrån och vilken modell du har Men nästan helt säker på att dä problemet ligger.  Dock så är det typ 2-3 pins som är flyttade så det är rätt lätt att fixa om man vet vad det har för box. Även pin 16 är flyttad och man ska läggas 12v på grön/gul (pin ?)kabelen men jag har för mig att det var om du har en  00 och boxen till  02-04. Det var ett tag sedan jag var på Subaru men jag kan titta efter i min anteckningar om du kör fast.

28 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
jadu så långt tänkte jag nog inte riktigt, men den skulle vara till en v3-4 o den hade 4 kontakt stycken men jag hade bara tre, vi misstänkte att det var för extra grejer, köpte in den ifrån england o min är en direkt japan imoport.

866 Inlägg
21 november 2011
Då stämmer!  att du fått fel ecu 96 fanns det 4 plintar 97-99 3 plintar och 98 var det lite skillnad på plintarna. Så din är en 97,a i elsysystemet. ECU . är till en 96,a

28 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
ok, tack så mycket.

Sök