2570
Sök

Sportsystem Volvo 850!

66 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
Vad ska man ha för system på en volvo 850 för att få ett riktigt rått ljud? (ej turbo) Räcker det med typ en annan burk i baken eller?

VOLVO for life

Örebroare i exil
970 Inlägg
4 februari 2007
Kompisen hängde på ett 3" twinpipe system från katalysatorn och bakåt på sin 850. Lät riktigt fint sen:)

Hej FRA!

66 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
_Kekke_ skrev:
Kompisen hängde på ett 3" twinpipe system från katalysatorn och bakåt på sin 850. Lät riktigt fint sen:)

Okej, Tackar!

VOLVO for life

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
4 februari 2007
Duger även med ett simons system från katten men ersätter sista dämparen med rör ist annars låter det fjompigt.

847 Inlägg
4 februari 2007
Jag hade ett simons 2.5" system från katten på min gamla 850GLT 95:a. Visst det låter skitmycket roligare men jag tror inte det gav nån effektvinst tyvärr.

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
4 februari 2007
mr_green skrev:
Jag hade ett simons 2.5" system från katten på min gamla 850GLT 95:a. Visst det låter skitmycket roligare men jag tror inte det gav nån effektvinst tyvärr.

Trådskaparen är väl inte ute efter någon direkt effektvinst vad jag förstår av frågan iaf?

847 Inlägg
4 februari 2007
racing-jimpa skrev:
mr_green skrev:

Trådskaparen är väl inte ute efter någon direkt effektvinst vad jag förstår av frågan iaf?

Förvisso inte. Men jag tyckte det va lika bra att förtydliga den biten då jag hade den erfarenheten.

Skåne
269 Inlägg
4 februari 2007
bonn-raggare skrev:
Vad ska man ha för system på en volvo 850 för att få ett riktigt rått ljud? (ej turbo) Räcker det med typ en annan burk i baken eller?

köp en 2 1/2 tums simons ljudämpare (lilla modelen) på micro och sätt den alra längst bak, så lovar jag dig att du får ett fint mulrande ljud!!

Man lever bara en gång......

Sök