Hej! ska få ta reda på en golf mk2 syncro som en arbetskompis ställde undan då den mekaniska insprutningen la av dagen före besktning (drar tjuvluft) Tänkte ta reda på den om det gick att ordna fyrhjulsdriften tänkte det kunde vara en bra vinterbil! Så kunde jag laga lite rost osv på polon! Har letat på Laga/Bildelsbasen och vet inte riktigt vad man ska söka på? Har inte hittat iaf! Någon som vet om det passar ifrån liknande årsmd Transporters osv? Och hur går man tillväga när man byter den?
Tl;dr Vart får man tag på? Och hur byter man Visco koppling.
Visko kopplingen passar från "alla" syncro bilar kolla blocket, men är du säker på att den är trasig? att byta den är ju inte komplicerat bort med gamla och dit med nya så simpelt är det
Visko kopplingen passar från "alla" syncro bilar kolla blocket, men är du säker på att den är trasig? att byta den är ju inte komplicerat bort med gamla och dit med nya så simpelt är det
Jag antog det imed att fyrhjulsdriften inte fungerade? Vad skulle det annars varit? drivknutar osv var intakt!
Jag har aldrig provat bilen! han sa att den inte fungerade! Han kör även rally så antog att jag kunde lita på att han kände om det driver på alla 4!
Bilen borde hissas upp och kontrollera att den verkligen är trasig, viskon är dyr som fan och det går inte laga den, kör han rally borde ha veta bättre än att köra med olika däckstorlekar
Jag har aldrig provat bilen! han sa att den inte fungerade! Han kör även rally så antog att jag kunde lita på att han kände om det driver på alla 4!
Bilen borde hissas upp och kontrollera att den verkligen är trasig, viskon är dyr som fan och det går inte laga den, kör han rally borde ha veta bättre än att köra med olika däckstorlekar
Det kollar man igenom att se efter yttre åverkan som sprickor osv? Eller bara låta bilen gå medans hjulen är i luften?
vet inte om de va nå fel på den ja hade MEN när de va halt ute å de släppte tex i fram så skicka den ALL drift bak å då släppte de bak istället.. HEMSKT när de va halt ute.
vet inte om de va nå fel på den ja hade MEN när de va halt ute å de släppte tex i fram så skicka den ALL drift bak å då släppte de bak istället.. HEMSKT när de va halt ute.
Ouff lät inge vidare! Men somsagt va ju första syncron? Får se hur den uppför sig om jag får ordning på den! Hur pass mycket drog den kommer du ihåg det?
Ouff lät inge vidare! Men somsagt va ju första syncron? Får se hur den uppför sig om jag får ordning på den! Hur pass mycket drog den kommer du ihåg det?
ska ja va helt ärlig så har ja typ aldrug brytt mig så mycke om hur mycke soppa en bil drar.. hehe