Radioläge=Inget rattlås och ingen tändning. Vi bogserade i ca 30km/h, 2:ans växel, ca 300-400 m räckte i vårt fall, men bättre o bogsera lite längre för att vara på den säkra sidan. Bogserar du med nyckeln i "tändningsläge" kommer det matas in ännu mer bränsle under bogseringen, kan kanske starta men jag skulle råda dig att "torka" cylindrarna först. Byta oljan som Fladder skriver är bra, men endast ett oljebyte kommer INTE göra så att bilen startar, oljan byter när du fått igång den o varmkört den ordentligt... Att det puffar oftare är ett OK tecken, jag gissar på att den är tvärsur, det kan tänkas att den hoppar igång på starten till slut, men sen är ju frågan hur startmotorn mår efter detta, bli inte förvånad om nu startmotorn behagar att ge upp inom den närmsta tiden...
Man kan kanske "torka" cylindrarna genom att rycka säkringen till bränslepumpen, skruva ur stiften o köra på starten i 20sek max, typ 10-12 gånger, sliter i vart fall mindre på startmotorn än att nöta tills den kanske hoppar igång, utan kompression spinner starten motorn lätt:)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure