2630
Sök

Nyligen bytt Vattenpump men den läcker igen??

174 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
hej!
Har en nissan almera som en vinterbil, det är så att jag lämnade in den på lagning i mitten av månaden då vattenpumpen gick sönder.

Det började med att det läckte lite sen blev det värre. men nu händer det igen? jag köpte en ny vattenpump från bosch men nu har det börjat läcka igen.
Vattenpumpen byttes i en verkstad och enligt dem så var förra vattenpump sönder så jag köpte nytt. men det låter riktigt konstigt hur fan denna helt plötsligt går sönder efter knappt 3 veckor...
Kan det vara något annat fel?

Audi A5 3.0TDI Steg 2

One Man Clan
4 287 Inlägg
29 januari 2012
DU har garanti på den från bosch, var du nu köpt den. borde gå att reklamera å be dom pejja kostnaderna, om nu inte din verkstad har monterat den dåligt.

din verkstad måste ju också lämna garanti på de dom gör.

174 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
Jo klart skall ringa verkstaden imon, å prata med dem.. men konstigt nog vf den ska gå sönder så snabbt

Audi A5 3.0TDI Steg 2

One Man Clan
4 287 Inlägg
29 januari 2012
Kan ju vara fabriksfel. då får väl bosch stå för kostnaden å byta den å de gör säkert din verkstad.

om du nu inte har nått annat fel, typ blåst toppackning eller nått annat som ger onormalt med tryck i systemet

174 Inlägg
30 januari 2012
Trådstartare
de med toppackningen, hur märker man det?

Audi A5 3.0TDI Steg 2

One Man Clan
4 287 Inlägg
30 januari 2012
Har du onormalt högt tryck i kylarsystemet ?

174 Inlägg
30 januari 2012
Trådstartare
jadu det är en bra fråga.. om jag nu visste vad du menade med det? samt hur man kan kolla upp de.

Audi A5 3.0TDI Steg 2

174 Inlägg
30 januari 2012
Trådstartare
Läste lite om det kan vara fel på toppackning lite symptomen som kan synas.. är att vid olje locket både där motoroljan är samt motorojle stickan kan det vara vita klumpsaker. Men jag hade inget där.
Oljan ser normal ut, samt läste jag om man startar bilen så ser man där kylarvätskabehålleren är om det bubblar så kan de också va toppackningen samt att det kan komma mycket vit rök men det var bara lite för att det är kallt..
Så toppackningen verkar det inte vara fel på iaf. Det måste antingen vara dem som har kopplat fel med vattenpumpen eller så är det fel på själva vattenpumpen jag köpte. har dock ett litet problem, jag vet inte vart jag har lagt kvittot för vattenpump men jag kan visa att jag köpt från företaget med kontoutdrag. och de företaget ligger ca 9mil från mig så det bör va lite bevis om jag ej hittar det.

Nu måste jag bara hitta verkstadskvittot där jag fixade bilen om nu det är fel på vattenpumpen jag köpte så jag kan visa kvittot för företaget jag köpte från. men jag känner mannen som har företaget så han kan säkerligen fixa fram kvittot igen.
Senast redigerat av lenti (30 januari 2012)

Audi A5 3.0TDI Steg 2

Sök