30 januari 2012
Trådstartare
Läste lite om det kan vara fel på toppackning lite symptomen som kan synas.. är att vid olje locket både där motoroljan är samt motorojle stickan kan det vara vita klumpsaker. Men jag hade inget där.
Oljan ser normal ut, samt läste jag om man startar bilen så ser man där kylarvätskabehålleren är om det bubblar så kan de också va toppackningen samt att det kan komma mycket vit rök men det var bara lite för att det är kallt..
Så toppackningen verkar det inte vara fel på iaf. Det måste antingen vara dem som har kopplat fel med vattenpumpen eller så är det fel på själva vattenpumpen jag köpte. har dock ett litet problem, jag vet inte vart jag har lagt kvittot för vattenpump men jag kan visa att jag köpt från företaget med kontoutdrag. och de företaget ligger ca 9mil från mig så det bör va lite bevis om jag ej hittar det.
Nu måste jag bara hitta verkstadskvittot där jag fixade bilen om nu det är fel på vattenpumpen jag köpte så jag kan visa kvittot för företaget jag köpte från. men jag känner mannen som har företaget så han kan säkerligen fixa fram kvittot igen.
Senast redigerat av lenti (30 januari 2012)
Audi A5 3.0TDI Steg 2