Speedparts eller Maptune?

skalmanen
17 november 2008 · 354 Inlägg

Kör på det smile .. Jag rekomenderar trollspeed och nordic främst smile

Phenomen
17 november 2008 · 120 Inlägg

torpis skrev:

MrBula skrev:
Jag är tokigt nöjd med maptune

Det finns två företag i sverige som gör alla sina chip själva, det ena är Maptun...

RICA Engineering www.ricaab.se i Kungälv utvecklar själva.

Senast redigerat av Phenomen (17 november 2008)

Eiiiiik
17 november 2008 · 337 Inlägg

viccoA skrev:
Speed parts, nordic och maptun är väl likvärdiga tycker jag.

Känns som att alla dessa är mycket seriösa och bra!

Jag chippade min förra volvo hos BSR. Väldigt trevliga!

Jerry Reparatör
17 november 2008 · 306 Inlägg

Kör med speedparts program i min 9-3 och är hur nöjd som helst.

AttackMedic
17 november 2008 · 379 Inlägg

Kontakta företagen själv och bilda dig en egen uppfattning! Det är mitt tips. Maptun, Nordic, BSR, Speedparts och Autotech är likvärdiga. Personligen skulle jag vilja att de mappade ett program till just min bil och inte ett program som finns i alla bilar. De programmen funkar bra, men kanske lite bättre med ett som är optimerat för just min bil. (snyggare med skräddarsydd kostym än Dressman...)

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"
Fredrik-79
17 november 2008 · 2 164 Inlägg

När de gäller till saab finns de en del som gör programvara.
Vissa är duktigare än andra och vissa provar ut sin programvara mer än andra.
Själv skulle jag satsa på Maptun och Nordic.
Men de är jag de.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
einherjer
17 november 2008 · 587 Inlägg

själv är jag mkt skeptisk till Bsr ( iaf i Växjö som jag anlitat själv ).
Varför? Jo , de lödde i sin sockel med sitt chip i , gav tillbaka org. chippet å sa: Det kan du ha ifall du vill köra orginal igen men förstår inte varför du skulle vilja göra det. allt frid å fröjd. nåt år senare ville jag ha steg 2 , ringde Bsr å frågade om det gick att sätta i ett annat chip. Javisst sa killen på Bsr, inga problem. Visst, fixade steg 2 chip från annat håll , satte i det men inget hände. Kom underfund med att det berodde på Bsr:s sockel : den var av en sort där kontakterna låg annorlunda ( enkelt förklarat ) å således kunde jag alltså inte köra med orginal chip i heller. Lödde bort Bsr:s sockel o satte dit en vanlig, monterade steg 2 chippet å bilen startade å gick perfekt, funkade även med orginal chippet.

Summa sumarum: det verkar inte som dom håller riktig koll på vad de har i för grejer. Jag kunde ju inte alls använda org. chippet igen som han på Bsr sa att jag kunde genom att bara byta chip.

Jag åker iaf inte dit igen.

OTAKU
27 januari 2012 · 478 Inlägg

Intressant läsning smile Jag vet ej så mycket om det med egen erfarenhet! Men jag skulle välja Maptun Performance för att det är nära där jag bor i Hbg smile http://stylit.se/ Har Maptun Performance som Lev sen Verkstad nära också så det är så perfekt smile Har själv Mailat Bsr men dom svara inte ens på mina Mail :@ Därav jag skulle välja M P smile Mvh Mattias

Titta gärna in på min tråd om min Ford Fiesta St 150.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 24&p=1
Toyota Avensis "OTAKU" (2010)
klawd22 Bilälskare
28 januari 2012 · 283 Inlägg

Fuckface skrev:
Chip som chip, båda optimerar motorns arbetsgång... Ta det där du får flest hästar!

varför flest hästar?? satsa hellre på vridet

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D
Saab 9-5 "The Beast" (1999)
KristianRS5
29 januari 2012 · 79 Inlägg

klawd22 skrev:

Fuckface skrev:
Chip som chip, båda optimerar motorns arbetsgång... Ta det där du får flest hästar!

varför flest hästar?? satsa hellre på vridet

Det enda som händer med mycket vrid är att du får en bil som spinner + att du förstör växellådan.
Man vinner race med hög medel effekt inte massa vrid.

klawd22 Bilälskare
29 januari 2012 · 283 Inlägg

KristianAero skrev:

klawd22 skrev:

Fuckface skrev:
Chip som chip, båda optimerar motorns arbetsgång... Ta det där du får flest hästar!

varför flest hästar?? satsa hellre på vridet

Det enda som händer med mycket vrid är att du får en bil som spinner + att du förstör växellådan.
Man vinner race med hög medel effekt inte massa vrid.

det e vridet som räknas på dragrace å taka sträckor på bana å längre turer ska de va hästar

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D
Saab 9-5 "The Beast" (1999)
jonTe
1 februari 2012 · 5 710 Inlägg

klawd22 skrev:

KristianAero skrev:

klawd22 skrev:

varför flest hästar?? satsa hellre på vridet

Det enda som händer med mycket vrid är att du får en bil som spinner + att du förstör växellådan.
Man vinner race med hög medel effekt inte massa vrid.

det e vridet som räknas på dragrace å taka sträckor på bana å längre turer ska de va hästar

Hmmm, nej. Du får allt ta o läsa på lite.
Finns ett antal trådar om det redan och här är en:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=89618
även denna tråden berör ämnet:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=50493

mvh Jonas

MVH Jonas
..............
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang