4 februari 2012
Trådstartare
Har funderat ett tag på vad jag vill med min S2a och det börjar luta mot mer trimning. Eftersom det inte är jag som har skruvat den hittills skulle jag behöva lite hjälp med vad som ska bytas. Detta är även en stor anledning till varför jag vill trimma den mer, vill ju kunna säga att jag byggt den själv ( i varje fall något).
Så här ser det ut idag:
Motor:
Renoverad och portad topp
Renoverad cylinderblock (uppborrad mm)
K&N Luftfilter
RS2 Portad Turbo
RS2 Kylning
RS2 Grenrör
Bosh bränslepump
spm stakar
wiseco kolvar
Utbytt oljekylare (större)
Öppet vevhusventilation
Mappad
Större spridare (ingen aning om vad det är för spridare)
ARP bultar
Växellåda:
Sachs Race 240mm
Lamell 23 splines förstärkt
Sachs lager
Shortshift
Avgassystem:
3" hela från turbo, sportkatt
Väghållning:
H&R , sänk & höjbart.
PowerFlex länkarmar och bakklump
Så hur bör jag fortsätta för att få ca 100 hk till? Jag vill att den ska gå igenom besiktningen utan problem. Vad bör jag mer byta (tex drivknutar och annat så att den håller för den ökade effekten)
Vad kommer det att kosta? Tror ni jag fixar detta själv (har inte gjort något avancerat innan)?
Vad jag tror själv kommer att behövas:
Större turbo K26/K27 hybrid turbo.
Mappning
Byte av tryckslangar
antagligen större spridare
Något mer? Kanske bättre kammar?
Väldigt tacksam för svar.
Avant för varje slant.