lättlagad mat?!

Holme
13 januari 2008 · 1 417 Inlägg

Lägg in ett paket fiskpinnar i kylen kvällen före, så dom är tinade när du ska ha dem.
Sen tar du pulvermos i en skål eller något, och spolar i så hett vatten du kan få ur kran.
Fiskpinnarna slänger du brödrosten!
Hur lätt som helst big_smile

Stripz Voodoo
2 februari 2012 · 1 444 Inlägg

3 maträtter jag brukar göra rätt ofta  korstroganoff  billig och lätt lagad  sen vet jag inte vad man ska kalla  de jag äter just nu  men  skit  enkelt att göra  och  är gått  +  att jag gör en  stor kastrull med mat så de räcker 3 dagar smile 

7-9 dl snabbmakaroner 3min´s  3 burkar abba tonfisk i curry  och 2-4dl matlagnings grädde
makaronerna kokas först  sen  ur med vattnet   och efter de  så är de bara blanda i allt och röra om  skit gott och billigt smile går att ta tex tonfisk i tomatsås osv  funkar lika bra men  jag  gillar curry bäst.

korvstroganoff gör jag lätt
en falukorv  kacka i strimlor  sen  steka  tills de är som man vill ha dom  och  sen hälla i 2-4dl matlagnings grädde  och   kansek 2-5 dl felix ketchup vartpeppar och  valfri krydda  bara smaka  och känna av vad som behövs och  sen är de bara göra  ris till:)

sista mat rätten  så steker jag köttbullar  och gör gräddsås till  och sen  en påse luisini pasta  typ extremt stora "makaroner"  blir skit gott:)  och i pastan brukar jag lägga nån klick med smör så dem inte kletar i varan smile  allt detta går att göra mkt av och värma dagen efter smile

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
Waahlvik
2 februari 2012 · 508 Inlägg

varför inte palt? e ju bara koka!

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
Snitch Ointresserad.
2 februari 2012 · 936 Inlägg

Vilken fantastisk bump!

Men, tråden är faktiskt vettig, då väldigt många här säkert lägger så mkt kosing på bilen att maten faktiskt uteblir.

Teabag appreciation club.
Neos34 Garaget vän, igen.
6 februari 2012 · 5 687 Inlägg

Fiskbullar i dillsås, är inte fel, kanske inte varje dag, sen kanske ett par slajsar billy pizza 10:- på netto, el 5:-st på Ikea = köp hem en packe ifrån deras frysdisk, annars köp deras utmärkta köttbulle tallrik 19:- med fri dricka.
Jaa det finns mycket. Fri kaffe, tea, choklad kan du få inne på en bil/mc försäljnings ställe..

Knalla in på ett ställe som har buffé, finns ett ställe i gbg som tar 65:- ät tills du baxnar..!!
Eller laga mat ihop med vänner, grannar, familjen you name´it..

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost
zortep
6 februari 2012 · 911 Inlägg

couscous med wok grönsaker,  Det får fan ta max 10 minuter !

Koka vattnet i en vattenkokare, woka grönsakerna under tiden och tillsätt sedan vattnet i en kastrull med couscous samt kryddor under lock , de borde nu vara klara samtidigt !


Tråkigt som fan utan kött , men fort går det iaf ^^

pic up the phone, wazzzaaa
Rapide
7 februari 2012 · 188 Inlägg

pasta typ 200 g låt koka

sen blanda med 2 ägg gulor, en skvätt grädde, 100 g bacon, o massa parmesan ost, perfekt pasta, krydda med massa grovt malet peppar, blir gott , lägg även i lite mjölk plus philadelphia om du inte tänker på kalorierna big_smile



en annan höjdare är såklart, köp uncle beans ris (små påsar som man kokar på 7 sju min) stek lite kött häll över en valfri uncle beans sås, perfekt måltid,alla dessa tar mindre än 20 min att fixa, mkt bättre mat än tex nudlar , snabba tråkiga kalorier.

Senast redigerat av Rapide (7 februari 2012)

Mitsubishi GT 3000 "Twin turbo" (1993)
dappe89
7 februari 2012 · 172 Inlägg

Har inte gått igenom tråden, men själv brukar jag köra på snabb makaroner och klippa ner bacon i stekjärnet. Eller skära upp mindre bitar kyckling filé och linda med bacon. Snabbt, gott och enkelt.
Annars kan man alltid köra klassikerna, fiskpinnar, hamburgare, chicken nuggets.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang