2847
Sök

Sänkning av Volvo 740!

342 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
Jag skaa ta å kapa fjädrarna på min bil för att jag har icke råd med att köpaa en ny sänkningssats (å dom säger att det inte spelar någon roll om man kapar elle kör med sänkningssats)

hur många var tror ni att det är bra att kapa om ett par 17" fälgar så på sen mot sommaren??

Fram?
Bak?

191 Inlägg
10 februari 2007
köp fälgarna först så ser du hur mkt du behöver sänka sen tar du lite i taget tills du blir nöjd.

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

med lem
1 925 Inlägg
10 februari 2007
det där med att det inte är nån skillnad !? det är ju hur mkt skillnad som helst ! du får ju inte full fjädring om du lapar, men det får du med sänkningsfjädrar !

men tycker iaf att du ska kapa 3 varv fram o 2,5 bak

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

118 Inlägg
10 februari 2007
Kapar man lagom mkt och inte har allt för slitna fjädrar så ska det inte vara några problem.
Se till att fästa fjädrarna med ngt så de inte hoppar ur "koppen" så den går igenom besiktningen!

Men alla fjädrar är olika slitna så att säga ngt exakt varv går inte, börja med att kapa ca. 1,5-2 varv fram lika mkt bak sen utgå från de om du vill ha lägre så kapa ett halvt varv till!
Bättre att kapa för lite än för mkt eftersom du inte kan göra de högre efter du kapat sen tongue

xcOOb
388 Inlägg
10 februari 2007
se till o hitta rätt ET på fälgarna bara så du slipper spacers om du ska sänka mycket..

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
10 februari 2007
Är det bara jag som har lärt mig att det blir stummare i fjädrarna du kapar? det blir ju nästan som en stum bakaxel.. fast lite mjukare.. själv föredrar jag sänkings fjädrar.. men du har ju inge stålar så det blir då bra me kapade fjädrar..
Köp fälgar och korta sedan fjädrarana:)
lycka till

Drop Shop
926 Inlägg
10 februari 2007
sjukt kass väghållning med kapade dämpare. spara lite pengar och köp dig en riktig väghållningssats så både ser det bra ut och du kan åka fort och svänga

1 785 Inlägg
14 februari 2007
Idiotiskt att kapa fjädrar! Har du inte råd med en sänkningsats så låtbli att kapafjädrarna. Du måste ändå göra en hjulinställning efter du ha sänkt bilen. Det är 1/3 av kostnaden. Bättre att köpa sänkfjädrar från biltema om de är ont om pengar eller helt enkelt låta bli sänkningen.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

342 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
inställningen gör jag bara på jobbet så det är juh lkungt

286 Inlägg
14 februari 2007
Sänka kan vara kul!

5 710 Inlägg
14 februari 2007
Projekt
Här kan du visa byggbilder. Har du specifika frågor är detta fel forum.

Låser pga av det.

MVH Jonas/moderator

MVH Jonas
..............

Sök