Konvertera FWD till AWD

Aerodynamik ...
18 februari 2007 · 7 120 Inlägg

Hej!
Jag undrar lite hur mycket jobb det skulle bli att konvertera FWD till AWD?
Jag har tänkt lite på det och vad är det man måste fixa, och om man nu klarar av detta är det då på något sätt möjligt att besikta den som AWD?

Eller är det för mycket jobb så man ska strunta i det?

mektrollet Reparatör
18 februari 2007 · 630 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Hej!
Jag undrar lite hur mycket jobb det skulle bli att konvertera FWD till AWD?
Jag har tänkt lite på det och vad är det man måste fixa, och om man nu klarar av detta är det då på något sätt möjligt att besikta den som AWD?

Eller är det för mycket jobb så man ska strunta i det?

Va e det för bil det gäller från start då ?? Lättare att svara på din fråga om man vet utgångsläget .

Aerodynamik ...
18 februari 2007 · 7 120 Inlägg

Hade tänkt en SAAB 900 Turbo

edit:
P-A lyckades ju konvertera sin 9-3:a, men han har ju inte någon text alls om konverteringen.... sad

Senast redigerat av Aerodynamik (18 februari 2007)

MilleN
18 februari 2007 · 9 108 Inlägg

P-A hade även ett stort kunnigt team bakom sig och en budget som han kunde köpt en ny Lamborghini för istället wink

Visst går det men det finns ju en orsak till att det är så få som gör det. Det är jobbigt som fan wink Tror att kardantunnel, växellåda och allt sånt från Calibra Turbo borde passa rätt bra på en 900. Köp en förstärkt fördelningslåda så räcker drivningen till 500hk+ i alla fall.

Lär dock inte vara värt arbetet..

Aerodynamik ...
18 februari 2007 · 7 120 Inlägg

MilleN skrev:
P-A hade även ett stort kunnigt team bakom sig och en budget som han kunde köpt en ny Lamborghini för istället wink

Visst går det men det finns ju en orsak till att det är så få som gör det. Det är jobbigt som fan wink Tror att kardantunnel, växellåda och allt sånt från Calibra Turbo borde passa rätt bra på en 900. Köp en förstärkt fördelningslåda så räcker drivningen till 500hk+ i alla fall.

Lär dock inte vara värt arbetet..

okej, många som sagt att det blir jobbigt men fan va sugen man blir på det iallafall..
Får väl fortsätta drömma tongue

Senast redigerat av Aerodynamik (18 februari 2007)

Germax
18 februari 2007 · 12 086 Inlägg

Först måste man ju kolla om karossen har tillräckligrt med plats, annars får du göra om hela chassit till rörchassi. Sen är de väl inte så svårt, bara ta komplett drivning (inkl motor) är väl lättast) och knåpa i, det är ju inget man gör i första taget tror jag inte=P Och jag tror definitivt inte att de går igenom besiktningen på något sätt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang