6259
Sök

Saab 900 pajad koppling

4 Inlägg
18 februari 2007
Trådstartare
Tjena, var på väg hem från jobbet igår natt när kopplingen plötsligt la av. Köpte bilen för typ 3 veckor sen och har redan haft den på verkstad en gång så känner inte för att lämna in den igen. Det som hände när jag växlade var att pedalen hamnade i mattan men växeln gick inte ur. Fick vålda i 3'an och köra hem på den. Kan det vara kopplingsvajern som lossnat? Har tyvärr ingen aning om hur man byter den, tacksam för svar/hjälp

/calle

349 Inlägg
18 februari 2007
Calleballe skrev:
Tjena, var på väg hem från jobbet igår natt när kopplingen plötsligt la av. Köpte bilen för typ 3 veckor sen och har redan haft den på verkstad en gång så känner inte för att lämna in den igen. Det som hände när jag växlade var att pedalen hamnade i mattan men växeln gick inte ur. Fick vålda i 3'an och köra hem på den. Kan det vara kopplingsvajern som lossnat? Har tyvärr ingen aning om hur man byter den, tacksam för svar/hjälp

/calle

tjena!! en polares koppling vart likadan! det var automatspännaren den som justerar vajern som hade fått tuppjukk!

4 Inlägg
18 februari 2007
Trådstartare
Kan man justera det då eller? å isåfall vart/hur gör jag det?

349 Inlägg
18 februari 2007
Calleballe skrev:
Kan man justera det då eller? å isåfall vart/hur gör jag det?

jag vet inte!! gå in på www.saabturboclub.com och läs på forumet finns typ allt om sabbarna där

5 710 Inlägg
18 februari 2007
Vad är det för 900:a?
De kom ju sent 70tal och slutade tillverkas 1997 och det är en viss skillnad wink

MVH Jonas
..............

Sök