Vad tycker du om Dieselkraft?

Mattzzon Trucker
8 mars 2012 · 168 Inlägg

Som topic lyder, hur är DIN erfarenhet om Dieselkaft?
Mitt personliga är kort sagt KASST! Men mitt problem är inte direkt i focus då det redan är ( i försök ) taget med ÅF och ingen lösning uppkommen.
Så har du/ni haft problem med boxar/kontakt med ÅF/leverantör eller något annat i kedjan?

Vill gärna höra runt för jag har inte hört så mycket om just denna ÅF av boxar, samt jag vet att här sitter ju en del iaf som har deras/kört med deras boxar.

Tack på förhand. smile

Petrik
16 mars 2012 · 3 Inlägg

Dieselkraft är ett skämt. Har köpt box av dem vilket resulterade till 0 förändringar i bränsleförbrukning och dessutom min drivlina inte pallar vridmoment och slirar på kopplingen. Har köpt box den 6-e och skickat tillbaks den 8-e efter 30 dagar men han vägrar att återköpa skiten. Vet inte riktigt hur jag ska hantera situationen men bokar upp tiden hos konsumentvägledning på måndag. Men av mina erfarenheter så skulle jag avråda att köpa något skit från dieselkraft !!!

UNDVIK Dieselkraft !!!!

BMW 540 "Petrik" (2003)
impresst 2fast4you
16 mars 2012 · 371 Inlägg

Petrik skrev:
Dieselkraft är ett skämt. Har köpt box av dem vilket resulterade till 0 förändringar i bränsleförbrukning och dessutom min drivlina inte pallar vridmoment och slirar på kopplingen. Har köpt box den 6-e och skickat tillbaks den 8-e efter 30 dagar men han vägrar att återköpa skiten. Vet inte riktigt hur jag ska hantera situationen men bokar upp tiden hos konsumentvägledning på måndag. Men av mina erfarenheter så skulle jag avråda att köpa något skit från dieselkraft !!!

UNDVIK Dieselkraft !!!!

så du menar att det är dieselkrafts fel att du inte sänkte förbrukningen o att din bil slirar på kopplingen? dummaste jag hört. låter mer som att bilen gick bättre o du hade tyngre högerfot? för bilen ska ja inte börja slira på kopplingen vid normal körning, om inte skiten va skrot redan från början o det märktes efter att du fick högre vridmoment. jag hade heller aldrig tagit tillbaka boxen om det är dina argument. jag har haft dieselkraft box i 5 av mina bilar o ger bara tummen upp. snabb leverans hjälpsamma vid frågor. sen behöver man inte vrida på full effekt bara för att det går

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
Petrik
16 mars 2012 · 3 Inlägg

jag menar att med box från dieselkraft slirar bilen på kopplingen och utan den inte gör det dessutom bränsleförbrukning oförändrad och riktigt dålig kundmottagande. Vilka mer argument krävs det för att avråda andra att vända sig till dieselkraft när det finns så många andra aktörer på marknaden?

BMW 540 "Petrik" (2003)
Rojpen
16 mars 2012 · 2 230 Inlägg

öö förstår inte problemet.. som jag fattar det får bilen mycket mera kraft å vrid så inte kopplingen klarar av det... men jaha? boxen är väll ändå till för att ge bilen mera kraft dvs effekt?

sen om kopplingen slirar så får man väll byta till en kraftigare som klarar av effekten.
(blir lika på en 7/900 turbo om dom chippas och det är ju inte chip tillverkarens fel)

så kan det vara då det inte blev som det skulle
MrStalby Scrape Addict
16 mars 2012 · 128 Inlägg

Om kopplingen börjar slira pga att man "chippat" bilen, då skulle jag vara mycket nöjd med chippet/boxen.

BMW E61 520d "M-Sport" (2009)
Erick
16 mars 2012 · 4 767 Inlägg

Precis, du har ju fått en rejäl effektökning, precis som är meningen. Sen att din koppling var sliten och inte orkade med den ökade effekten är ju inte trimboxförsäljarens fel. Köp en bättre koppling.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang