Volvo S70 T5 B5234T3 startar inte efter renovering? (Startspärr???)

Masen_Racing Euro 6 vad e det?
17 mars 2012 · 616 Inlägg

Den startar inte idag heller efter all nollning sad

Så blir och riva ner växellådan och byta svänghjul med tänder. Om någon har ett enkel massesvänghjul hemma med tänder kan ju sälja vidare till mig wink

En fråga, ska man skruva loss styrväxeln när man ska luta ner framvagnen? Ge lite tips hur man gör det enklast att få ner lådan? big_smile

WIPA
17 mars 2012 · 820 Inlägg

hehe byt dator då..

jag har alltid lyft motorn..men nu när jag ska byta koppling så tänker jag sänka den..så man ska trycka in ratten max å max upp sen låsa..är väll bara å skruva upp kopplingen till växeln..sen banka loss den där ifrån..sen bara släppa subframen på vänster sidan..eller bägge beroende på uttustning..kommer att lägga upp en tråd på min nu med det..ska flytta på den imorrn sen dra igång...så har du inte superbråttom så kan du kika på min tråd.

Volvo V70 R "nukedbunny" (1998)
Masen_Racing Euro 6 vad e det?
17 mars 2012 · 616 Inlägg

Växellådan DÄÄÄÄÄÄN big_smile Ska nu bara äte fin kvällsmat sen ut och byta svänghjul till dubbelmasse. Får la bli så tills vidare.

Jag skruva av skruvarna till styrväxeln sedan lossa lite på bultarna på höger sida, och skruva av bultarna på andra sidan "Vänster"  Sedan tog jag en domkraft vid motorn och motorlyften till växellådan för att kunna fira ner den! Var ganska enkelt.

Jag hör av mig hur de slutar smile

Masen_Racing Euro 6 vad e det?
18 mars 2012 · 616 Inlägg

Då så växellådan nere och bytte svänghjul med. Och börja montera ihop alla saker, sedan vrida på nyckeln!!!!

Men som sagt de står bara och tuggar och tuggar och åter tuggar. Inte ens tänder den till!!!!
Just nu vet jag inte ens vad jag ska ta mig till. Nolla kammarna, bytt svänghjul till originala igen. Har även dragit nya jordkablar mellan motor och kaross.


Tyder det på startspärr????

Alex-s Bakhjulskrafs
18 mars 2012 · 1 479 Inlägg

om det är startspärren går inte bränslepumpen

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Masen_Racing Euro 6 vad e det?
18 mars 2012 · 616 Inlägg

Okey sad Typiskt. Vad tror ní felet ligger?

Ja ni som kanske är mer kunnig än jag kan ta stor del av hjälpen här. Har nu gjort allt det jag kan!

Bytt/kollat:

Svänghjul till original "Dubbel masse"
Brovat tre givare till vevaxeln.
Bränsle får den tillräckligt med.
Bytt tändspole.
Nolla kamrem 10ggr  säkert.
Kolla upp precis alla kablar "Allt sitter på sin plats"
Helt nya tändstift från volvo "SVIN DYRA"

Nu längre tänder den inte alls till som förr  :problem: Bara en massa tuggande! Men lyssnar man från huvud bränslepumpen så låter den som den ska. Kan väl inte vara en startspärr i heller?

Ja tacksammt med förslag, min lilla hjärna orkar inte mer!

Masen_Racing Euro 6 vad e det?
18 mars 2012 · 616 Inlägg

ÄNTLIGEN big_smile

Var man trött eller var man wink Gick ut i garaget för provstarta, men inge tändning alls! Så börja skruva lös fördelaren och medans kika jag på fram rutan och fick syn på rotorn big_smile Kan det vara så bra alltså? Där inne fanns ingen rutor alls wink Montera den och starta på engång..... Men multiremmen hoppa ur och trodde det var kamrem big_smile

Så ska köpa en helt ny imorn, eftersom den andra var lite sliten wink

Alex-s Bakhjulskrafs
18 mars 2012 · 1 479 Inlägg

vänta lite här nu, har du bytat svänghjul, givare och genomgått allt UTAN att först kolla gnista och skicket på fördelaren? ajabaja, men man lär sig från misstag smile

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
trollis
18 mars 2012 ·

HAHA, men masen du har ju bevisat att du inte tycker det är tråkigt att mecka iaf wink..

Masen_Racing Euro 6 vad e det?
18 mars 2012 · 616 Inlägg

mk2_power Var så att jag tog av fördelaren igår kväll och kika på den, men vet att den är ny likaså rotorn big_smile Men sen lämna jag detta och rev ner växellådan och bytte svänghjul osv. Sedan var de väl bara montera ihop alla andra delarna. Så montera fördelaren på slutet. men klockan 23,30 och varit i garaget hela dagen tar på krafterna, så jag bara körde på. Så idag fick jag syn på rotorn wink Du anar inte hur jag garva åt mig själv big_smile Men en Nokia N8 mindre har jag, den for då jävligt lång.

trollis: Är det en person som inte ger sig så är det jag. Förbanad kan jag bli! Men går oftas över fort smile Men som sagt får verkligen tacka er som hjälpt till med all tips!

WIPA
19 mars 2012 · 820 Inlägg

trollis skrev:
HAHA, men masen du har ju bevisat att du inte tycker det är tråkigt att mecka iaf wink..

hahahaha vafan mannen!

Volvo V70 R "nukedbunny" (1998)
WIPA
19 mars 2012 · 820 Inlägg

hehe ja öl ska du bju på endå eheheh

Volvo V70 R "nukedbunny" (1998)
Masen_Racing Euro 6 vad e det?
20 mars 2012 · 616 Inlägg

masseT5R skrev:
hehe ja öl ska du bju på endå eheheh

Haha jaja de ska jag wink Fi fean vad S70 murrar fint nu, låter nästan som en vass audi femma big_smile

Men har sjukt mkt luft i kopplingen, sedan läcker de vatten någonstans, bara droppar ner. Men vet icke vart!!!

WIPA
20 mars 2012 · 820 Inlägg

Masen_Racing skrev:

masseT5R skrev:
hehe ja öl ska du bju på endå eheheh

Haha jaja de ska jag wink Fi fean vad S70 murrar fint nu, låter nästan som en vass audi femma big_smile

Men har sjukt mkt luft i kopplingen, sedan läcker de vatten någonstans, bara droppar ner. Men vet icke vart!!!

gött gött!smile

ja finns en variant, nån får sätta sig i å trampaner kopplingen..öppna luftningen på slavcylindern..men pass upp det sprutar till fort som fäen!..sen kommer pedalen ligga mot golvet..men den kommer upp igen..trampa lite så är det lungt sen..gör så nån gång.

eller som jag gör: åk till mekonomen å köp en självluftare för bromsar kostar 198 har jag för mig, så jäkla bäst..har gjort allt med denna lilla slang hehe

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 4d9da9.jpg

har du stängt kranen bakpå blocket?...dragit åt klämman stenhårt vid blockets sida, den långa nedre slangen?..den vill pissa om den sitter snett...

Volvo V70 R "nukedbunny" (1998)
WIPA
20 mars 2012 · 820 Inlägg

kolla så att inte slangarna från värmepaketet är lösa eller har gått sönder när du lyfte i motorn, man måste vara noga att vika bort dom, fast är dom riktigt ruttna så kan dom spricka när du ska just vika undan dom hehe

Volvo V70 R "nukedbunny" (1998)
Masen_Racing Euro 6 vad e det?
20 mars 2012 · 616 Inlägg

Lufting CHECK big_smile Vattnet läcker inte heller nu big_smile Den går som en fin volvo ska göra!! "NÖJD"

WIPA
21 mars 2012 · 820 Inlägg

Masen_Racing skrev:
Lufting CHECK big_smile Vattnet läcker inte heller nu big_smile Den går som en fin volvo ska göra!! "NÖJD"

snyggt!smile..

Volvo V70 R "nukedbunny" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang