3753
Sök

Däck storlekar m.m. för Banåka m.m.

517 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
Hej Hej skulle vilja ha lite tips på däck storlekar till mina fälgar som är 17*7.5" hade tänkt 215.40/45 runt om lr bara fram och 235.40 bak. Bilen är en bmw e36 Coupé.
Blir det bra om jag skulle Spaca ut runt om med 5mm lr kanske 10 lr byta till e46 länkarmar så näven kommer ut lite utan Spacers och 10mm Spacers bak lr är det bara negativt till styrning och så? Kan ställa Caster och camber fram. Ska även byta till m3 bussningar för att få mer caster redan vid 0 på topplagringarna camberstag bak ska beställas.
Kom på en sak med e46 länkarmar får fjäderbenet en större vinkel ungefär som när man maxar cambern fast utan camber på hjulen är det bra?

Dämparna på bilen är k-sport racing coilovers med 3D topplagringar fram blir k-sport camberstag bak sedan också. Och powerflex bussningar och en del kanske i alu om det går få till bra i svarven går det köra med helt stumma bussningar? Har inte lyckats se riktigt hur Millways är.

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
517 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
okei såpass stort alltså hmm ja får väl gå då känns så mjukt bara tongue

9 Inlägg
31 mars 2012
jag har 4 yokohama advan slicks till salu, sitter iof på saab aerofälgar men ändå wink ca 50% kvar på dom...  men dom är 17x8 " tror ja...  3000 för alla 4 smile

varför köra fort när man kan flyga lågt med en Aero =)

517 Inlägg
31 mars 2012
Trådstartare
hehe så jävla fort lär det inte gå wink men bra att veta har fälgar på 8" också men bara 3.

1 515 Inlägg
31 mars 2012
race_maniac skrev:
jag har 4 yokohama advan slicks till salu, sitter iof på saab aerofälgar men ändå wink ca 50% kvar på dom...  men dom är 17x8 " tror ja...  3000 för alla 4 smile

Ingen Annonsering utav något slag i forumet är tillåtet, Andvänd köp och sälj.

Fick jag lära mig igår tongue

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

Sök