Angående: Träffar m.m i Umeå

Denzig
10 mars 2012 · 248 Inlägg

är nyfiken. händer det något värt i umeå?
det enda jag ser när jag snurrar runt i staden är väl en och annan golf 4'a med japs, eller 850's fylld med folk som ska in och rensa MAX på hamburgare.

är den här staden helt död? verkar ju som att kvällarnas höjdpunkt är att stå efter e4'an och ha kafferep.

_Norrland_ Bilvårdstekniker
11 mars 2012 · 766 Inlägg

Bra fråga, har själv gett upp det där med att köra runt på stan på kvällar och nätter, men det verkar ha blivit väldigt dött på senare år. Vet inte ens vart "samlingspunkten" är nuförtiden sen dom grävt och byggt bort alla traditionella ställena i stan.

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
Denzig
11 mars 2012 · 248 Inlägg

precis, det enda som lockar folk hit är om umeå gatbilar arrangerar något. var ute och skjutsade folk i drygt 6h igår runt om i staden. fanns ju för fan inte en käft. helt tomt på kajen, bangården, biltema, media markt, Coop Forum.

Lolloowh Volvo entusiast
11 mars 2012 · 229 Inlägg

Hehe, här i Kalmar, alltså typ 100 mil söder om Umeå så händer det minsann saker hela tiden! smile Alltid bilar ute, cruisingar och sånt! smile

Lycka är att ha en alldeles egen kantig Volvo!
"Tyskar ska brygga öl och fostra nazister - inte bygga bilar!"
Följ mitt 945 projekt här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=278767
Denzig
11 mars 2012 · 248 Inlägg

Lolloowh skrev:
Hehe, här i Kalmar, alltså typ 100 mil söder om Umeå så händer det minsann saker hela tiden! smile Alltid bilar ute, cruisingar och sånt! smile

ja men nu är ju kalmar kalmar, och inte umeå. smile

jag tror tyvärr att man får vänta till sen sommaren sad

Waahlvik
11 mars 2012 · 508 Inlägg

jag å flera ja känner gled också runt å runt fast här i piteå... men vi har slutat å börja skrota bilar å sälja delar ist smile

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
Denzig
11 mars 2012 · 248 Inlägg

hahah ja men att ni rör er runt i pite påverkar inte situation i umeå så värst mycket. smile

Waahlvik
11 mars 2012 · 508 Inlägg

Denzig skrev:
hahah ja men att ni rör er runt i pite påverkar inte situation i umeå så värst mycket. smile

nä men läs de ja mer skrev, gör som vi gjort, sluta gasa runt å runt å börja köpa skrotbilar å sälja delar smile

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
Denzig
11 mars 2012 · 248 Inlägg

Waahlvik skrev:

Denzig skrev:
hahah ja men att ni rör er runt i pite påverkar inte situation i umeå så värst mycket. smile

nä men läs de ja mer skrev, gör som vi gjort, sluta gasa runt å runt å börja köpa skrotbilar å sälja delar smile

då ska man ju ha tid/ork att göra det, samt hitta sugna köpare hela tiden smile

Waahlvik
11 mars 2012 · 508 Inlägg

Denzig skrev:

Waahlvik skrev:

Denzig skrev:
hahah ja men att ni rör er runt i pite påverkar inte situation i umeå så värst mycket. smile

nä men läs de ja mer skrev, gör som vi gjort, sluta gasa runt å runt å börja köpa skrotbilar å sälja delar smile

då ska man ju ha tid/ork att göra det, samt hitta sugna köpare hela tiden smile

finns alltid köpare iaf på mersagrejjer iaf, för dom rakklar ju bara.

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
Denzig
11 mars 2012 · 248 Inlägg

ja men. umeå är ju fortfarande lika dött! smile

txi
19 mars 2012 · 264 Inlägg

Vi i Umeå Gatbilar håller just nu på att planera vår och sommaren, vi kommer som vanligt ha Vårträffen i början av Maj, troligtvis kör vi Onsdagsträffar varje onsdag även i år och självklart har vi Umeå Gatbilsträff i augusti.

Om ni är intresseade av att göra något denna vecka, så håller vi en föreläsning om personlig säkerhet inom motorsporten på Onsdag (21/3).

Bevaka gärna hemsidan och forumet, och vill ni att något speciellt ska genomföras, tveka inte att höra av er.

ThinhO
4 april 2012 · 27 Inlägg

Norrlands operan är väl "samlingspunkten" numera.
Båda bangårn o kajen är ju borta..

De är nästan tidigt på året än, ju närmare sommaren desto fler bilar. Ju mer lättklädda damer som är ute o gör byn osäker om helgnätterna lockar folk att åka runt stan med.. wink

Mvh J

Det är inte lätt när det är svårt!
Denzig
4 april 2012 · 248 Inlägg

ThinhO skrev:
Norrlands operan är väl "samlingspunkten" numera.
Båda bangårn o kajen är ju borta..

De är nästan tidigt på året än, ju närmare sommaren desto fler bilar. Ju mer lättklädda damer som är ute o gör byn osäker om helgnätterna lockar folk att åka runt stan med.. wink

Mvh J

jo NO har ju blivit en samlingspunkt, fast jag har för mig att man egentligen inte får stå där, samt så cirkulerar polisen där ganska kraftigt. vilket skrämmer bort en hel del personer.

tror nog att det kommer bli en mycket skön sommar, om det nu var över 35grader väldigt ofta förra sommaren så smile

txi
13 april 2012 · 264 Inlägg

Nu är våran första träff planerad och vi har släppt informationen.
Finns en tråd här på gorg eller så kollar du facebook evenemanget: http://www.facebook.com/events/247913051973441/

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang