vendicore skrev:
Hej.
Detta är min första gång här på garaget, så hej allihopa .
Jag har ett stort problem min turbo verkar ha rasat. ryker som om jag har en rökmaskin i bilen, bilen går inget vidare hoppar och hackar väldigt mycket har även ett svagt ringande metalliskt ljud i kupén (om de har med saken att göra).
ok bilen är en långmilare då jag pendlar dagligen med den 31000 mil nu inget turbobyte gjort innan.
Bilen i sig börjar bli lite skabbig så jag vill helst inte lägga ner för mycket pengar på den.
motorn är den där b205L 136kw Chassinummer: YS3DE55H........
ok fråga om jag har hajat rätt så skall det sitta en gt1752s i denna bil och de verkar vara svåra att få tag i begagnade . finns på Mekonomen, har jag sett är dom lätta att sätta i?
sen undrar jag, passar en gt15 dom verkar vara betydligt billigare på bildelsbasen.se.
Om dom passar vad behöver jag veta om den? Är den sämre? Är inte så intresserad av att bilen skall ha klipp i sig utan bara att den funkar från punkt a-b
vad bör jag tänka på vid byte av en turbo?
tacksam för svar.
/lasse
ps. inget svar ... hmm lite synd..
Har i alla fall inhandlat en turbo från biltema 3999kr nu e det bara att hoppas jag fixar att byta den..
läst en del också att vevhus ventilationen har en del med saken att göra om turbon rasar.. och den e inte fixad alls. funderar på en rengöring av den innan jag byter turbo.
e det vettigt tro? behövs det?
åtrigen vad skall jag tänka på när jag byter turbo? någon som vet?
mvh /lasse