Kopplingen inför besiktingen.

__plunkan__
14 april 2012 · 69 Inlägg

Besiktingen börjar närma sig ( måndag ).
Tänkte om ni kanske vet vad dom säger om min koppling på bes. Det är en enskivig kopplingen så dragläge finns ju inget.

Vad säger dom tror du???

Skagersten Streetracer
14 april 2012 · 80 Inlägg

Hej. Jag har aldrig varit med om att besiktningen sagt nagot om hur kopplingen ar.
Jag besiktar 633an med sinter och dom sager ingenting.
mvh Stefan.

Volvo s60 "Autotech 610hk" (2001)
BMW 633csi "Bad to the bone.Elak sleeper." (1977)
Mokko
14 april 2012 · 286 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Det blir inte godkänt...

Vad grundar du det på?

Jag har besiktat med en minst sagt elak koppling som hugger riktigt hårt utan att dom har sagt ett ord, visst att besiktningsmannen mumlade lite när han fick kärringstopp men absolut inga problem för besiktningen.

KHRacing
14 april 2012 ·

__plunkan__ skrev:
Besiktingen börjar närma sig ( måndag ).
Tänkte om ni kanske vet vad dom säger om min koppling på bes. Det är en enskivig kopplingen så dragläge finns ju inget.

Vad säger dom tror du???

99,999999% av alla tillverkade bilar har enskivig koppling, men jag tror du menade att
du har hårdare tryckplatta & sinterlamell va smile

Och självklart finns dragläge, Bilprovningsnissarna kör "rätt så många" olika fordon, de lär sig.

Om du vill nämna någe alls så säga tt det sitter helt ny kopplingskitt i bilen så be dem vara
extra försiktiga, annars hade jag inte sagt ett dyft, kör ju själv med -skivig o extra hård tryckplatta
o har inga som helst problem att smyga/slira/hitta dragläge.

__plunkan__
14 april 2012 · 69 Inlägg

tack för alla svaren.
är inte den bästa på att veta vad det heter och doningar men ni verkade ju förstå ganska väl.
såtack så mycke.
återkommer på måndag och talar om hur det gick smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 april 2012 · 17 509 Inlägg

Ja! Gör det! av intresse för framtida frågor...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Slash Saabifierad
15 april 2012 · 2 026 Inlägg

Det enda bilbesiktningen kan anmärka på (borde få nedslag?) är om din bil åker sakta framåt när du har kopplingen i botten (frikopplad), annars borde det inte finnas mer.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
__plunkan__
16 april 2012 · 69 Inlägg

Liten uppdatering från dagens besiktning.

Besiktningen gick bra och dom sa inget om kopplingen efter att jag sa att de var ett nytt kopplingskit på den.
Har positionsljus ovanför blinkers och mellan hel och halv ljus och han kollade upp om man fick ha så eller ej. Sedan gammalt fick man ej ha de men den regeln är bortskriven.

Tack åter igen för hjälpen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang