4373
Sök

Egentillverkade bussningar till övre motorfäste volvo s60

24 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
Hej! Jag ska byta bussningar i fästet (övre motorfäste) för att den som sitter där nu har gått av, vet att de finns powerflex bussingar att köpa men hört att det går lika bra att svarva själv.

jag ´vet hur jag ska byta och allt men de jag undrar är hur hårda powerflexbussingarna e, känns dom som hårdplast? eller e de något mjukare gummi?
Jag ska svarva dom i robanylon i såna fall vid 4a tiden så hade varit tacksam för svar innan dess smile

tänkte även svarva en metalhylsa i mitten med genomgående hål som skruven sen går igenom.

mvh krille
Senast redigerat av krillehansen (16 april 2012)

24 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
ingen som har ett par som kan svara? smile

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
17 april 2012
De känns inte som plast. Det är gummi och dem känns lite mjuka. Det är dem GULA jag pratar om nu. Känns inte jättemycket hårdare än original.

Se till att du får bra passform på den genomgående kolven när du gör dem bara! smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

24 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
Tjena jag gjorde några igår med en kärna i mjuk polyuretangummi men det blev ändå för stumt så fick ganska goa vibrationer in i bilen när bilen stod på tomgång så fick bli till att beställa ett par från vparts nu iaf... men de va ändå värt ett försök smile

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
17 april 2012
Fast på tomgång så är det väldigt kraftiga vibrationer oavsett vilken bussning du köper som är hårdare än original tongue Min skakar väldigt mycket med powerflex mjuka (gula) på tomgång.

Du kan inte göra egna helt i PUR då? Det är ju vad Powerflex gör sina av smile

Edit: Det är ju alltid roligt att ha gjort sakerna själv big_smile
Senast redigerat av F4S4N (17 april 2012)

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

Sök