3273
Sök

Däck VS däck

3 Inlägg
18 april 2012
Trådstartare
Hej, behöver nya sommardäck 18", ska sälja bilen inom 6 månader så vill inte kosta på några svindyra däck. Har två alternativ som jag funderar på:

Alt 1: beställa billigaste däcken online, ca 2500 kr. Helt nya däck då men förmodligen riktigt bugdet? Slits dom fort? Dåligt grepp?

Alt 2: Köpa beg. sommardäcka, typ Continenal däck med 5-6 mm kvar för 2000 kr.

Vad hade ni gjort?

killercow
18 april 2012
Jag hade nog köpt beg. köper jag bil å jag ser att tidigare ägare haft ordentliga däck så visar det att han låtit det kosta.

Sitter de lågpris däck på så utstrålar de att tidigare ägaren valt att gå på lågpris linjen å då får man uppfattningen att han även valt lågpris på delar olja, filter mm

1 948 Inlägg
18 april 2012
killercow skrev:
Jag hade nog köpt beg. köper jag bil å jag ser att tidigare ägare haft ordentliga däck så visar det att han låtit det kosta.

Sitter de lågpris däck på så utstrålar de att tidigare ägaren valt att gå på lågpris linjen å då får man uppfattningen att han även valt lågpris på delar olja, filter mm

Håller med till 110%, bilar med lågbudget däck passar man sig för...

Seg bôvel
322 Inlägg
21 april 2012
Billigaste däcket från någon märkestillverkare hade jag satsat på ifall jag skulle sälja privat.
Ska du dock byta in den på en firma, köp vad som helst. De utgår oftast bara ifrån om däcken har bra mönsterdjup eller ej.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
22 april 2012
Om man säljer en bil som tilltalar en bred publik kan man ta vilken skit som helst.
50% av köparna tittar inte alls på däcken, 40% kollar bara mönstret & inget annat. De resterande 10% är bilintresserade & prutar. Risken är iaf stor att det dyker upp en "världsmästare" som värper ur sig sakfel i parti & minut, påstår sig kunna modellen & köper den utan att ha fattat ett skit...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök