6477
Sök

Momentstag i bakvagnen volvo 850

684 Inlägg
25 februari 2007
Trådstartare
Hej jag ska visst byta momenstag i bakvagnen för de är dåliga så man kan inte ställa in hjulen som dom ska. Och det här ska visst vara en stor operation i bakvagen som innebär att man måste montera ner stora delar av bakvagnen.

Alltså någon som har haft detta problemet och vad har det kostat er??

Fick ett förslag på runt 3000:- + hjulinställning.

Men någon med erfarenhet av detta och vad har det kostat er??

All info gillas så bara skriv.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

Reparatör
630 Inlägg
25 februari 2007
villon skrev:
Hej jag ska visst byta momenstag i bakvagnen för de är dåliga så man kan inte ställa in hjulen som dom ska. Och det här ska visst vara en stor operation i bakvagen som innebär att man måste montera ner stora delar av bakvagnen.

Alltså någon som har haft detta problemet och vad har det kostat er??

Fick ett förslag på runt 3000:- + hjulinställning.

Men någon med erfarenhet av detta och vad har det kostat er??

All info gillas så bara skriv.

Är väldigt olika från bil till bil . Vissa jag bytt Momenstagsbussningar på har varit lätta att lossa en den har man varit tvungen att riva hela bakvagnen  totalt .
Låter väl inte överdrivet dyrt med 3000:- heller tycker jag ,,,även om det bara e arbete är det sen med delar e det riktigt billigt . BTW Bilia i skövde har 1550:- i timmen så ställer du det mot att dom ska göra det på 2 timmar så smile

684 Inlägg
25 februari 2007
Trådstartare
Okey,, någon annan som har haft samma problem?? tongue

Servicetekniker
235 Inlägg
25 februari 2007
Det är vanligt på dom bilarna att  momentstagsbustningarna blir dåliga. Det är ganska mycket jobb att byta dom så jag tycker att 3000 låter som ett bra pris.

Team Chevy740

684 Inlägg
25 februari 2007
Trådstartare
Okey tack för svar sånt gillar vi ....

Sök