Sportavgassystem, ger de verkligen sån effekt?

Buskaz
25 februari 2007 · 113 Inlägg

Enligt Jt-tuning så ska ett komplett 3" system öka effekten med mellan 15-20% på min bil, alltså betyder de att jag kommer få ca 30hk till i bilen pga ett avgassystem, blir de sån skillnad på effekten? och märks den skillnaden?

TRYIT Teddan
25 februari 2007 · 2 495 Inlägg

hahahahhaha.... nej du kommer förmodligen inte märka nånting , förutom att det låter mer och att jt:systemen har dålig passform så det kanske ligger i mot någonstans.

men om du byter tex 3" system, 3" dp och 3" racekatt och samtidigt chippar bilen så lär du märka skillnad.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
twin_cam Smålänning
25 februari 2007 · 7 877 Inlägg

Nej det kan aldrig göra en så stor skillnad. jag har gjort en tråd för ett tag sen som behandlar detta: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=29805

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Saundra You name it
25 februari 2007 · 34 Inlägg

På min gjorde det skillad när jag satte dit 3'' hela vägen och lite till när racekatten kom på plats. men att det ökat med 15-20% tror jag inte..

RonnieH Ford är min grej!
25 februari 2007 · 582 Inlägg

Jag har upplevt en skillnad på 0.2 Bar i laddtryck när jag byggde nytt på min cossie jag hade, alltså från 1,6 till 1,8 Bar men då gick jag från 2,5" med original kattar till 3" utan kat ända från turbon! sen vet inte jag hur mycket mer effekt jag fick men den orka hålla trycket mycke bättre sen! Jag utgick från ett 330hk GGR kit

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
dj_padde
25 februari 2007 · 1 813 Inlägg

30 hk till vetefan.
men när jag chippade min calibra v6a så gjorde chippet ca 20hk och sen satte vi på sportsystem med racekatt och det gjorde 10hk på nästa bänkning..
och jag bytte bara till 3" hela vägen med 3" katt
och ett sportfilter sen gjorde jag inte mer men jag fick bara några hk till men visst gjorde det skillnad iaf;) v6an har 170 orginal hk och jag hade efter det 201hk i v6an vissade papprena efter bänkningen iaf;) men bara byta avgasystem ska göra 30 hk dettror jag inte på.. jag bytte på min t4 i förgår 3" efterkatten visst det gjorde lite på laddet innan ladda den 0,9 och efter det laddar den 1,0 1,1 men 30hk lite inte riktigt på det!!

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
HoKkee
25 februari 2007 · 845 Inlägg

30 hk låter mycket..

Markus_MR2
25 februari 2007 · 761 Inlägg

Nix.. inte på saab om du inte byter programvara.. Det som kan hända är att du får ett svajigare laddtryck. Det är möjligt att du får liiite snabbare respons...

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66
Freddan72
25 februari 2007 · 21 Inlägg

Störst skillnad får du om du byter downpipe och katt till 100 cells. Att montera större rör efter katten ger knappt någon effektökning. Mest bara en massa ljud. Större rör ger mer ljud.

Aldin AT Däck
25 februari 2007 · 501 Inlägg

jag förstår inte detta redigt med racekatt vilket ger mest effekt 100 cells lr 300 cells

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
Freddan72
25 februari 2007 · 21 Inlägg

Ingen av dem ger effekt. Det handlar mer om att inte stjäla effekt. 100 cells är bättre än 300 cells, då den släpper igenom avgaserna bättre => bättre flöde. Så funderar du på att fixa ett sportavgas till din Nissan så satsa på en 100 cells racekat.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang