Inget ladd i Saab 9-3

Hellberg_97
6 maj 2012 · 17 Inlägg

Tjena jag har en Saab 9-3 från -01. Som jag har bytt motor på från t7 till ren t5 motor med lite små gott som ner svarvade kolvar och större turbo och spridare. Men nu till mitt problem jag får inte ut så mycket ladd som det är tänkt:-( Kommer upp till 1,3 bar och ska minst till 1,5. Har provtryck och provat byta ut megnetventil och spjällhus och lite andra små saker. Och provat att dra slangen till wastegaten och plugga retur slangar men ladet drar inte iväg:-/ NÅGON SOM HAR EN ANING??? Mycket tacksam för svar.... Mvh Markus

Dahllin
6 maj 2012 · 13 Inlägg

Mappa bilen för hårdvaran

Volvo 245 (1988)
Volvo 940 turbo "Marx engineering" (1991)
Hellberg_97
6 maj 2012 · 17 Inlägg

Dahllin skrev:
Mappa bilen för hårdvaran

Har varit och mappat bilen men han som mappar har ingen aning vad som kan vara fel:-(

Dahllin
6 maj 2012 · 13 Inlägg

T7 behöver inte alltid ha maxladd, den ställer in sig efter omgivningen (utetemt, luft fuktighet osv) vart har du mappat?

Volvo 245 (1988)
Volvo 940 turbo "Marx engineering" (1991)
Hellberg_97
6 maj 2012 · 17 Inlägg

Dahllin skrev:
T7 behöver inte alltid ha maxladd, den ställer in sig efter omgivningen (utetemt, luft fuktighet osv) vart har du mappat?

Okey det var nytt för mig. Jag har mappat hos en lokal kille som mappar.

inline_90 Är jag Medlem?
6 maj 2012 · 125 Inlägg

Mätt om du har mottryck? Annars tror ja turbon är för liten;)

Gillar Merca
Hellberg_97
6 maj 2012 · 17 Inlägg

inline_90 skrev:
Mätt om du har mottryck? Annars tror ja turbon är för liten;)

Nej har jag inte mätt men tror inte storleken på turbon är problemet:-P men kan kanske vara fel på turbon ska kolla på den i morgon.

inline_90 Är jag Medlem?
6 maj 2012 · 125 Inlägg

kolla mottryck. annars vet i fan,
vi hade samma problem på björns 242 men de löstes med nytt grenrör med extern wg och större turbo i samma veva.

Gillar Merca
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang